برای درک گیم‌های ویدئویی؛ مقدمه‌ای ضروری

0
395
موضوع محوری: برای درک گیم‌های ویدئویی؛ مقدمه‌ای ضروری
نویسندگان: سایمون اینجنفلت-نیلسن، یوناس هایدی اسمیت و سوزانا پژاریس توسکا
مترجم: سیدمهدی دبستانی
تعداد صفحات: 610
قیمت نسخه فیزیکی: 65,000 تومان
قیمت نسخه دیجیتال: 39,000 تومان
(برای سفارش نسخه فیزیکی این کتاب، با شماره 88310370، داخلی 411 تماس بگیرید.)

معرفی این کتاب:

کتاب برای درک گیم‌های ویدئویی، هم برای تازه‌واردان به عرصه مطالعات گیم‌های ویدئویی و هم برای پژوهشگران این عرصه راهنمایی بسیار مناسب است. ویرایشِ به‌روز و بازبینی‌شدۀ سوم از این کتاب، مقدمه‌ای جامع در حوزۀ مطالعات گیم ارائه داده و تغییرات صنعت گیم، پیشرفت‌های حوزۀ مطالعاتی گیم‌های ویدئویی و روندهای اخیر در طراحی و توسعۀ گیم‌ها – شامل موبایل، کژوال، آموزشی و گیم‌های مستقل – را برجسته می‌کند.
در ویرایش سوم این کتاب آموزشی، دانشجویان:
نظریه‌ها و مکاتب فکری اصلی که برای مطالعات گیم‌ها به کار می‌روند از جمله بازی‌شناسی و روایت‌شناسی را فرا خواهند گرفت.
درکی از ابعاد تجاری و سازمانی صنعت گیم به دست خواهند آورد.
تاریخچۀ گیم‌ها را از گیم‌های تخته‌ای مصر باستان تا ظهور گیم‌های موبایل پی‌ خواهند گرفت.
در ابعاد مختلف زیبایی‌شناسیِ گیم از جمله قواعد، گرافیک، صدا و زمان به کاوش خواهند پرداخت.
راهبردهای روایی و رویکردهای ژانری استفاده‌شده در گیم‌های ویدئویی را تحلیل خواهند کرد.
منازعات در مورد اثرات گیم‌های ویدئویی خشن و همچنین تأثیرات «گیم‌های جدی» را مورد توجه قرار خواهند داد.
با وجود ویژگی‌هایی چون: سؤالاتی برای بحث بیشتر، گیم‌های پیشنهادی، واژه‌نامه‌ای از لغات کلیدی و یک جدول زمانیِ آنلاین و تعاملی از تاریخچۀ گیم‌های ویدئویی، برای درک گیم‌های ویدئویی منبعی ارزشمند برای همه کسانی که به نحوی به دنبال ارزیابی روش‌های گیم‌های ویدئویی در شکل‌دهی سرگرمی و جامعه هستند فراهم می‌کند.

فهرست مطالب:

– مقدمه مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال
– پیشگفتار مترجم
– مقدمه
– پرسش‌های بنیادین
– مطالعهء گیم‌های ویدئویی
– گیم چیست؟
– تاریخچه
– زیبایی‌شناسی گیم‌های ویدئویی
– گیم‌های ویدئویی در فرهنگ
– روایت
– گیم‌های جدی- هنگامی که سرگرمی کافی نیست
– گیم‌های ویدوئویی و مخاطرات

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید