نمای نزدیک ۱۳۹۴

پلتفرم رایانه: بازیابی

0
362
موضوع محوری: پلتفرم رایانه: بازیابی
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 1.57 مگابایت
قیمت: رایگان

معرفی این گزارش:

در نمای نزدیک؛ پلتفرم رایانه: بازیابی سعی شده است تحلیل آماری نسبتا جامعی از میزان و نحوه‌ی بازی کردن بر روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ در کل کشور ارائه شود. اگرچه آمارها حاکی از آن است که بازی‌های رایانه‌ای به نسبت بازی‌های موبایلی در کشور مخاطب بسیار کمتری دارند اما به دلیل اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا، اطلاعات منتشر شده در این گزارش می‌تواند به مثابه پایه‌ای برای احیا و بازیابی بازی‌های این پلتفرم در ایران قرار گیرد. اگر صرفاً بر روی اطلاعات بازار این نوع بازی‌ها متمرکز شویم شاید هیچ وقت نفهمیم  که سهمی در حدود 65 درصد از بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای وجود دارند که فایل یا نسخه فیزیکی بازی را از دوستان و آشنایان خود بدون پرداخت کمترین مبلغی بدست می‌آورند و این مسئله می‌تواند به عنوان یکی از دلایل عمده کم رونقی بازار این بازی‌ها محسوب شود که مدیران عالی و سیاست‌گذاران می‌توانند انواع راه حل‌های ممکن را برای رفع این مشکل و یا تبدیل آن به یک فرصت در پیش گیرند.
انتشار این گزارش در شرایطی است که تا پیش از این، هیچگونه آمار اختصاصی، در مقیاس ملی و قابل اعتنایی از این حوزه وجود نداشته است. بخش عمده و غالب این گزارش، مستخرج از پیمایشی ملی است که داده‌های آن به طور مستقیم از کاربران نهایی بازی‌های دیجیتال در مراکز استان‌ها، شهرهای تابعه و نواحی روستایی بدست آمده است.
در این گزارش، آمارهای قابل توجهی درباره بازی‌های پلتفرم رایانه برای اولین بار منتشر شده است. هزینه ۴۲ میلیاردی بازیکنان این پلتفرم در سال ۹۴ و همچنین وجود ۴.۷ میلیون بازیکن رایانه‌ای از جمله‌ این آمار است.

فهرست مطالب:

– چگونه این گزارش را مطالعه کنیم؟
– اعداد پر رنگ
– بازی کردن
– دسترسی و خرید
– سبک زندگی و رسانه
– خوشه‌بندی بازیکنان رایانه‌ای در ایران
– رو به جلو
– این پژوهش چگونه انجام شده‌است؟
– ما چه کسانی هستیم؟

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here