پدیده سال، منفورِ محبوب

بررسی علل موفقیت بازی Clash of Clans در ایران

0
430
موضوع محوری: بررسی علل موفقیت بازی Clash of Clans در ایران
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 17.3 مگابایت
قیمت: رایگان

معرفی این گزارش:

این گزارش به بررسی آماری علل موفقیت بازی کلش آو کلنز (Clash of Clans) در ایران می‌پردازد.

منفورِ محبوب، عنوانی به حق برازنده برای بازی «کلش آف کلنز » است؛ پدیده‌ای که توسط شرکتی فنلاندی به‌نام «سوپرسِل» تولید شده است.
از زمان انتشار این بازی بر روی پلتفرم موبایل در دنیا، بسیاری از رکوردهای مرتبط با صنایع سرگرمی جا‌به‌جا شده؛ فوربز در سال 2014 اعلام کرد که سوپرسل تنها با دو عنوان «هِی دِی» و «کلش آف کلنز» 829 میلیون دلار درآمدزایی کرده و عملا مسیر موفقیت را در ساخت بازی‌های موبایلی پیدا نموده است. درآمد روزانه این بازی در حال حاضر، 1.56 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این بازی در سبک استراتژی تولید شده و مخاطبان بسیار وسیع خود را در بستری از جنگ و دفاع به کنش متقابل وا می‌دارد.
این بازی در ایران نیز همانند سایر نقاط دنیا فراگیر شده است. بر اساس تحقیق پیش رو، نزدیک به 6 میلیون نفر در کشور ما، «کلش آف کلنز » بازی می‌کنند، به عبارتی دیگر، 7 درصد از جمعیت کل کشور در حال تجربه این بازی هستند و شاید بتوان این مخاطب وسیع و مبلغی که برای این بازی خرج می‌کنند را نشانه‌ای بر محبوبیت بازی گرفت. از طرفی، بخاطر عدم دسترسی کاربران به مسیرهای قانونی پرداخت برای بازی، حجم زیاد ارز از طریق مجاری غیر‌قانونی و همچنین از طریق واسطه گری‌های کاذب از کشور خارج می‌شود. عدم وجود تعرفه ورود بازی‌های خارجی به بازار ایران نیز باعث عدم بهره‌مندی صنعت بازی‌سازی داخلی از منافع ورود بازی‌های خارجی به کشور می‌شود. همچنین، گیم‌پلی اعتیاد گونه بازی و اوقات زیادی که این بازی از مخاطبان طلب می‌کند، می‌تواند نشانه ای از قطب مقابل محبوبیت این بازی باشد.

گزارشی که خواهید خواند، اگرچه سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که در ایران چه کسانی، چرا و چگونه بازی «کلش آف کلنز » را بازی می‌کنند اما بیشتر بر چرایی بازی‌کردن این بازی متمرکز است. زبان ارائه این گزارش، زبان اعداد است. ضمنا قرار است این گزارش هر ساله پیرامون پرطرفدارترین و جنجال برانگیزترین بازی همان سال، تهیه و ارائه گردد.

فهرست مطالب:

– قلب الماس
– اعداد اکسیری
– طلسم
– اژدهایان
– چهار سرباز
– دفاع از برج مرکزیرایانه‎‌ای در ایران
– چیدمان نقشه
– ما چه کسانی هستیم؟

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here