برگزاری نشست هم‌اندیشی دایرک با فعالان سواد رسانه‌ای کشور

نشست مشترک مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال و فعالان حوزه سواد رسانه‌ای

0
151
نشست هم‌اندیشی اعضای مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال با رسانه‌های تخصصی و فعالان حوزه سواد رسانه‌ای کشور برگزار شد.

این نشست مشترک با حضور رئیس مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال، مشاور مرکز رسانه‌های دیجیتال، ریاست انجمن سواد رسانه‌ای، رئیس باشگاه سواد رسانه‌ای، اعضای دبیرخانه دائمی همایش ملی سواد رسانه‌ای، اعضای حقوقی موسسه مسیر رسانه، شبکه دوم سیما، رادیو سلامت، برنامه رسانش، دانشکده خبر و نیز رسانه‌هایی همچون خبرگزاری برنا و عصرایران در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.
در این گردهمایی، دکتر سید محمدعلی سیدحسینی رئیس مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال، با تأکید بر اهمیت توجه فعالان رسانه‌ای این عرصه به مقوله سواد بازی‌های دیجیتال، کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال را یکی از مهم‌ترین اقدامات سال‌جاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای تقویت مبانی علمی و نظری این حوزه دانست. علاوه بر این، وی ضمن اشاره به جامعیت و میان رشته‌ای بودن کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، نقش آن را در تقویت دانش ملیِ مطالعات بازی در علوم انسانی، اجتماعی، هنر، مهندسی و پزشکی، انکار ناشدنی دانست و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های تخصصی سواد رسانه‌ای کشور را در امر اطلاع‌رسانی این موضوع حیاتی برشمرد.
در این نشست همچنین دکتر محمدصادق افراسیابی، مشاور مرکز رسانه‌های دیجیتال و رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای، همکاری دبیرخانه دائمی همایش ملی سواد رسانه‌ای، انجمن سواد رسانه‌ای ایران و برخی فعالان و نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای کشور را با دبیرخانه دائمی نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال ضروری دانست.
لازم به ذکر است سواد رسانه‌ای یکی از زیرمحورهای کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال است که در خوشه «ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال» قرار می‌گیرد

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here