جایزه ویژه برای مقالات مرتبط با تجاری‌سازی بازی‌های جدی

0
67

در سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1399، مقالات مرتبط با تجاری‌سازی بازی‌های جدی به طور ویژه مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و برای مقالات منتخب و برگزیده این بخش مجموعا 7 میلیون تومانی جایزه ویژه در نظر گرفته شده است.

تحقیقات روی بازار بازی، بازاریابی و تعیین استراتژی تجاری گام مهمی بعد از ساخت یک بازی است که برای دستیابی به موفقیت آن محصول باید برداشته شود. طی این مسیر و دست­یابی و به دانش و تجربه تجاری­‌سازی برای بازی‌ها کار ساده‌ای برای بازی‌سازان و فعالان این صنعت نیست و فراز و نشیب‌های زیادی دارد. اما وقتی اسم بازی‌های جدی به میان می‌آید این فراز و نشیب‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. چرا که بازی‌های جدی اغلب به دلیل ماهیت و کارکردشان که هدفی فراتر از سرگرمی همچون سلامت، درمان و توان‌بخشی، آموزش نظری، مهارت‌آموزی، تبلیغات و ترویج رفتارهای جامعه پسند را دنبال می‌کنند، معمولا قابل عرضه از طریق فروشگاه‌های عمومی نیستند. از این رو تجاری‌سازی بازی‌های جدی نیازمند به­‌کارگیری روش‌های خلاقانه‌تر و متفاوت­‌تری است. 

در همین راستا و به منظور تشویق بازی‌پژوهان به ارائه روش‌هایی برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی، دبیرخانه چهارمین دوره رویداد جامع «جایزه بازی‌های جدی» در بخش «سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399» این رویداد، نگاهی ویژه به مقالات مرتبط با تجاری‌سازی بازی‌های جدی خواهد داشت و از آنها حمایت می‌کند. 

در این دوره، مقالات مرتبط با تجاری‌سازی بازی‌های جدی به طور ویژه مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد و برای مقالات منتخب و برگزیده این بخش  مجموعا 70 میلیون ریال جایزه ویژه در نظر گرفته شده است که به مقالات منتخب اهدا خواهد شد.

‌ چهارمین دوره رویداد جامع «جایزه بازی‌های جدی» طبق روال هر سال توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در پاییز و زمستان و در سه بخش اصلی جشنواره بازی جدی سال 1399، هکاتون بازی‌های جدی 1399 و سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 برگزار خواهد شد. 

بخش علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی با هدف تمرکزبخشی به منابع علمی و تحقیق در جهت توسعه این بازی‌ها به بازی­‌پژوهان و ارسال مقاله برای این رویداد اختصاص دارد و پیگیری­‌های لازم برای نمایه­‌سازی مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی IEEE Xplore مطابق دو دوره گذشته در دست انجام است. 

بازی‌پژوهان برای ارسال مقاله به بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399، تا روز جمعه مورخ 30 آبان‌ماه فرصت خواهند داشت و همچون سال گذشته، مقالات فقط به‌صورت انگلیسی پذیرفته می‌شوند.

برای ارسال مقالات خود اینجا کلیک کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره 88310222 داخلی 415 تماس بگیرید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here