حضور دایرک در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای

0
287
اعضای مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال پنل تخصصی «هدفمند نمودن ساخت و استفاده از بازی‌های دیجیتال برای تامین اهداف جدی» را در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار کردند. 

پنل تخصصی اعضای مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها با رویکرد تبیین نظری، امکان‌سنجی تجاری و عوامل موفق برگزار شد. در این پنل دکتر سید محمدعلی سیدحسینی رئیس مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال، دکتر حامد نصیری و دکتر فرزانه شریفی به عنوان نمایندگان دایرک حضور داشتند. 

در این پنل ضمن اشاره به ماهیت بازی‌های جدی، این مفهوم از لحاظ ادبیات نظری و نیز سیر تاریخی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه، تجاری‌سازی این بازی‌ها و طبقه‌بندی‌های علمی آنها مورد اشاره قرار گرفت. در بخش پایانی این پنل، پژوهشگران برجسته این عرصه، بازی‌های جدی موفق دنیا، مراکز علمی و موسسات معتبر و نیز کنفرانس‌های بین‌المللی برتر در این زمینه معرفی شد. 

گفتنی است با توجه به اینکه رویکرد این کنفرانس در دومین دوره برگزاری خود، بازی‌های جدی بوده است، این پنل در راستای تشریح ابعاد و ویژگی‌های این سبک از بازی‌ها برگزار شد. 

علاوه بر این پنل، دکتر فرزانه شریفی مقاله خود را با عنوان «بررسی سواد بازی‌های ویدئویی-رایانه‌ای در نظریه و کاربرد» که با همراهی دکتر مقداد مهرابی نوشته شده بود، ارائه کرد. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here