گزارش جامع چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی

0
134
موضوع محوری: گزارش جایزه بازی‌های جدی 1399
تعداد صفحات: 44
حجم فایل: 9.12 مگابایت
قیمت: رایگان

معرفی این گزارش:

چهارمین دوره از رویداد جایزه بازی‌های جدی، با هدف تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های جدی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی در روزهای سوم و چهارم دی‌ماه به صورت آنلاین برگزار  و تمامی برنامه‌ها از بستر آپارات‌گیم به‌صورت زنده پخش شد. در روز اول در مجموع 1.132 نفر و در روز دوم 693 نفر این رویداد را تماشا کردند. در این دوره با نگاهی کلان­تر نسبت به سرگرمی‌­های هدفمند، علاوه بر بازی‌های دیجیتال، این رویداد حامی سایر سرگرمی‌­های جدی همچون بازی‌های رومیزی، بازی‌وارسازی و شبیه‌­سازها بود.

رویداد امسال در قالب سه رویداد مجزا شامل جشنواره بازی جدی سال 1399، هکاتون بازی‌های جدی 1399 و سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1399، برگزار شد. جایزه بازی‌های جدی 1399 همچون ادوار گذشته، با بیش از 700 میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی و ایجاد شبکه بزرگی از حامیان و همکاران، فرصتی برای مشارکت در رشد بازی‌های جدی در کشور فراهم آورد.

  • در بخش جشنواره بازی جدی سال 1399 از مجموع 75 آثار ارسالی، 6 اثر به فینال راه یافتند که در روز فینال بعد از ارائه آنلاین برای داوران، بازی جدی سال انتخاب شد.
  • بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 با 6 سخنرانی‌ اساتید بین‌المللی، مصاحبه با مدیران و سرپرستان آزمایشگاه‌های برتر ساخت بازی جدی و ارائه مقالات شفاهی برگزار شد. 
  • بخش هکاتون بازی‌های جدی 1399 در تاریخ 19 الی 21 آذرماه برای اولین مرتبه به‌دلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت آنلاین بر بستر دیسکورد برگزار شد. این رویداد به شکل هم‌زمان علاوه بر تهران، با میزبانی تبریز و اصفهان به نمایندگی از بنیاد ملی بازی‎های رایانه‌ای و با حضور آنلاین منتورهای پزشکی، روان‌شناسی و فنی برگزار شد. شرکت‌کنندگان هکاتون با انتخاب یکی از موضوعات «پیشگیری از ابتلا به کرونا»، «مراقبت از بیماران کرونایی» و «سبک زندگی در دوران کرونا» و با حمایت مادی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تیم‌های حاضر در استان خود به رقابت پرداختند، 

در اختتامیه رویداد جایزه بازی‌های جدی 1399 از برندگان هر سه بخش تقدیر و جوایز به برندگان اهدا شد. 

گزارش حاضر مروری است بر آنچه که در چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی گذشت:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here