حمایت بنیاد ملی نخبگان از تیم‌های برگزیده هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۰

0
203

هکاتون بنیاد به عنوان یک رویداد رقابتی مسئله‌محور در قالب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان به رسمیت شناخته شد.

جایزه بازی‌های جدی بعد از گذشت 4 سال از سابقه برگزاری‌اش حالا دیگر برای همه فعالان بازی‌سازی کشور که نگاه آموزشی و پژوهشی به این صنعت جذاب دارند، رویدادی کاملا شناخته شده و معتبر است. رویدادی که چند سالی است به همت و ابتکار معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم برگزار می‌شود.

در دوره پنجم، جایزه بازی‌های جدی 1400 نیز مانند سال‌های گذشته در بخش هکاتون شاهد رقابت سه‌روزه در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان خواهد بود و در تازه‌ترین گام در برگزاری این بخش رویداد، طی تعامل‌های انجام شده علاوه بر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به عنوان طراح اصلی مسئله هکاتون بازی‌های جدی با موضوع «استعدادیابی و توانمندسازی با رویکرد شناختی»، بنیاد ملی نخبگان نیز در قالب طرح «شهید بابایی» خود از تیم‌های برگزیده این بخش با تعیین شرایطی خاص حمایت می‌کند.

براین اساس از آنجایی که رویداد‌های رقابتی مدنظر در طرح شهید بابایی، شامل آن دسته از مسابقات علمی است که میان تیم‌های دانشجویی برگزار می‌شود و تیم‌ها در مدتی معین، برای ارائۀ خط‌مشی و راه‌حل یک مسئله، به رقابت با یکدیگر پرداخته و در نهایت، برگزیدگان به راه‌حل مسئله دست ‌می‌یابند، هکاتون بازی‌های جدی 1400 نیز به عنوان یکی از رویدادهای رقابتی مسئله‌محور در طرح شهید بابایی مورد تأیید قرار گرفت.

بر این اساس، تیم‌های برگزیده هکاتون علاوه بر دریافت جوایز نقدی، امسال می‌توانند مشروط بر طی کردن مسیر تعیین شده برای هکاتون، امتیاز فعالیت نخبگانی دریافت کنند.

اتفاق ویژه دیگر در برگزاری هکاتون بازی‌های جدی 1400 اینکه برای اولین مرتبه پیش از برگزاری هکاتون، یک دوره آموزشی توانمندسازی با موضوع تولید بازی‌های جدی شناختی برگزار خواهد شد که پیش‌شرط حضور در بخش هکاتون است.

گفتنی است رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1400 (SeGaP2021) پاییز امسال و در پنجمین دوره به میزبانی دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار می‌شود. تاریخ‌های دقیق ارسال آثار، ثبت‌‎نام، برگزاری و لینک‌های ثبت‌نام در هر یک از سه بخش رویداد نیز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here