انتخاب مقالات متمرکز بر حل مسائل روز توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در هفتمین دوره‌ کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

0
131

هفتمین دوره‌ کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که قرار است در ماه پایانی سال 1400 و به صورت آنلاین برگزار شود، امسال در بخش نگاه ویژه خود و با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مقالات مرتبط با موضوع «بازی‌های رایانه‌ای؛ رویکرد مبتنی بر شواهد» یعنی تحقیقاتی که به حل مسائل واقعی روز بپردازند را مورد داوری و انتخاب قرار می‌دهد.

هفتمین دوره‌ کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که توسط دانشگاه اصفهان و بنیاد و به میزبانی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، این بار با نگاه ویژه به موضوع بازی‌های رایانه‌ای؛ رویکرد مبتنی بر شواهد (Evidence Based Approach) از پژوهش‌های صورت گرفته برای رفع مسائل واقعی اکوسیستم استفاده خواهد شد.

حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیاز به تحقیقات دانشگاهی با استفاده از داده‌ها وشواهد موجود کشور وجود دارد تا از نتایج این پژوهش‌ها به حل مسائل واقعی روز پرداخته شود، گفت: با تصمیم دبیرخانه این رویداد بنا داریم امسال دانشگاه اصفهان را برای برجسته کردن نقش استفاده از داده‌های واقعی مانند گزارش‌ها، نظرات خبرگان و ذی‌نفعان و مشاهدات پژوهشگران از وضعیت اکوسیستم بازی کشور همراهی کنیم.

نصیری افزود: این پژوهش‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی اعم از سیاست‌گذاری، حوزه علوم انسانی، مسائل فنی و مهندسی و هنری باشند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و مقالاتی که برای دسترسی به این هدف تلاش می‌کنند، مورد داوری قرار می گیرند و به برگزیدگان تا سقف 20 میلیون تومان از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جایزه داده می‌شود.

معاون پژوهش بنیاد همچنین تصریح کرد: مجموعه مقالات منتخب بخش ویژه این کنفرانس نیز در قالب کتاب منتشر می‌شوند. همچنین محققین برتر این بخش در فهرست سفید دایرک قرار می گیرند تا در انجام تحقیقات کاربردی مورد نیاز از آنها کمک بگیریم.

گفتنی است هفتمین دوره‌ کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» روزهای ۵ و ۶ اسفند ۱۴۰۰ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here