حمایت از برگزیدگان جایزه بازی‌های جدی 1400 در حوزه سوانح طبیعی

0
44

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد و مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی ضمن اشاره به جایگاه حاکمیتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور در ابعاد مختلف سیاست‌گذاری، رگولاتوری، حمایت از فرآیند تولید و… گفت: علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده هنوز ظرفیت‌های موجود در این رسانه، صنعت، هنر مغفول مانده است.

سیدصادق پژمان در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های حکمرانی کشور می‌توانند از ابزار بازی برای دستیابی به اهداف و کارکردهای مورد نظر خود استفاده کنند، گفت: به‌نظر می‌رسد بسیاری از موضوعات مبتلابه کشور می‌تواند از طریق ابزار بازی و ظرفیت وجود در آن با فرهنگ‌سازی، اقدامات آموزشی و ترویجی، ایجاد زمینه‌های اشتغال و مهارتی، ایجاد درآمدهای پایدار حل شود.

سیدصادق پژمان تصریح کرد: بررسی روندهای موجود در رشد صنایع فرهنگی نشان می‌دهد که طی سال‌های آینده ما با رشد قابل توجه در صنعت بازی‌های دیجیتال مواجه خواهیم شد و این امر بیانگر ضرورت کسب دانش و تحلیل در این حوزه است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: امیدواریم امضاء این تفاهم‌نامه علاوه بر ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک در خصوص برگزاری رویداد جایزه بازی‌های جدی 1400، شروعی برای مسیر اقدامات مهم‌تری میان این دو مجموعه در حوزه صنعت بازی کشور باشد. موضوعاتی شامل حمایت از تیم‌های بازی‌ساز و ایجاد همکاری برای تولید بازی‌های مشترک که در مفاد این تفاهم‌نامه نیز به آن اشاره شده، از جمله گام‌های خوبی است که در راستای این همکاری مشترک می‌تواند در آینده دنبال شود.

سیدصادق پژمان گفت: به نظر می‌رسد با توجه به مخاطب 32 میلیونی بازی‌های دیجیتال در کشور، این امکان وجود دارد تا از ظرفیت بازی‌های پرطرفدار ایرانی برای فرهنگ‌سازی و مباحث ترویجی و اطلاع‌رسانی در برخی موضوعات مورد نظر شما در حوزه سوانح طبیعی استفاده کرد.

استفاده از ابزار بازی برای مدیریت سوانح درکشور

تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی و با هدف استفاده از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فناوری و ترویجی دو طرف در جهت حمایت از فناوران و صاحبان ایده امضا شد.

مرتضی جعفری معاون پژوهش پژوهشکده سوانح طبیعی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مشارکت میان این دو مجموعه می‌تواند به گسترش سواد همگانی در خصوص حوزه سوانح طبیعی به‌ویژه بحران کمک کند، گفت: پژوهشکده سوانح طبیعی به‌ عنوان زیرمجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 5 گروه تخصصی پژوهشی شامل گروه مخاطرات هیدرولوژیکی، گروه مخاطرات زیست‌محیطی و بلایای جوی، گروه مدیریت بحران، گروه مقاوم‌سازی و بازسازی سازه‌ها و بازسازی و بازتوانی پس از سانحه و دو مرکز مطالعاتی ساماندهی بافت‌های نابسامان و در معرض خطر شهری و مرکز مطالعات توسعه روستایی فعالیت‌ می‌کند.

معاون پژوهش پژوهشکده سوانح طبیعی افزود: این بستر در پژوهشکده سوانح طبیعی وجود دارد که با نگرشی نو نسبت به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با تمرکز بر حوزه مدیریت بحران و سوانح با مجموعه‌های مختلف اقدام کند و تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با این رویکرد منعقد شده است. تمام تلاش ما این است که بتوانیم از تمام ابزارها و ظرفیت‌های موجود در کشور، در حوزه مدیریت سوانح و بحران استفاده کنیم و ابزار بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان ابزاری جامع می‌تواند در این راه بسیار به ما کمک کند. رویکرد ما این است که از این تخصص در مدیریت سوانح و بحران سود ببریم.

با افتخار کنار رویداد سیگپ 2021 خواهیم بود

میلاد حدادی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن معرفی روند تاسیس مرکز رشد و فعالیت‌های آن در پژوهشکده سوانح طبیعی گفت: مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی سال 1398 توسط پژوهشکده سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف رشد و توسعه زیربنای ساختاری و علمی کشور و همچنین حمایت از صاحبان ایده‌ها و کسب وکارهای نوپا درزمینه‌های فعالیت مرکز و پژوهشکده سوانح طبیعی راه‌اندازی شد و از سال 1399 به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد.

او افزود: مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی با تمرکز روی مباحث آموزش بخصوص در حوزه سوانح طبیعی و سوانح انسان ساخت برای گروه مخاطبان خاص و حتی مدیران حوزه مدیریت بحران کشور اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم. البته این اتفاق برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اتفاق جدیدی نیست و در معاونت پژوهش بنیاد و در قالب جایزه بازی‌های جدی کارهای مهم و خوبی در این حوزه انجام شده است، ولی برای مجموعه ما جدید است و باعث تعجب خود ما است که مرکز رشد سوانح طبیعی تا به امروز از تلاش‌های انجام شده در این حوزه توسط بنیاد بی‌خبر بوده است. در مقطعی یکی از تیم‌های مرکز رشد اپلیکیشنی با عنوان زندگی با مخاطرات طراحی کرده بود و نزدیک به یک سال درگیر این موضوع بودند که بازی‌های ساخته شده در حوزه سوانح طبیعی را پیدا کنند و نمی‌دانستیم که چنین بازی‌های تولید شده‌اند.

میلاد حدادی گفت: همه تلاش ما این است که با ایجاد تعامل با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این ضعف برطرف شود و از تیم‌های بازی‌ساز در حوزه سوانح طبیعی بخصوص منتخبان جایزه بازی‌های جدی سال 1400 حمایت و در پیشبرد اهداف مورد نظرمان استفاده کنیم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مرکز رشد در برگزاری رویداد جایزه بازی‌های جدی افزود: باعث افتخار است که در برگزاری این رویداد در کنار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار بگیریم و از منتخبان برگزیده این رویداد در قالب جوایز نقدی و کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های برتر حمایت کنیم.

علاوه بر حمایت از برگزیدگان بخش جشنواره جایزه بازی های جدی 1400 با محورهای حوزه سوانح طبیعی با داوری و انتخاب مرکز رشد با اهدای جایزه نقدی تا سقف 30 میلیون تومان، همکاری در تجاری‌سازی بازی‌های جدی و استفاده از ظرفیت‌های مرکز رشد برای این منظور که از بندهای این تفاهم‌نامه است، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی در این دیدار پیشنهاد تولید بازی‌های سفارشی با موضوع سوانح طبیعی و با محورهای آموزشی مورد نظر این مجموعه به تیم‌های بازی‌ساز را نیز مطرح کرد.

او افزود: مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی این آمادگی را نیز دارد تا از بازی‌های ساخته شده توسط تیم‌های بازی‌ساز که نیاز به تجاری‌سازی دارند نیز حمایت کند و در راستای معرفی آنها به واحدهای تابعه مرکز رشد جهت جذب سرمایه‌گذار برای تجاری‌سازی بازی‌ها، فروش ایده و یافتن بازار هدف گام بردارد.

برای ارسال آثار به بخش جشنواره از اینجا اقدام کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here