کوییز آو کینگز: پدیده اجتماعی

گزارش پدیده سال، نسخه رایگان

1
2886
موضوع محوری: بررسی توصیفی شاخص‌های موفقیت بازی ایرانی Quiz of Kings در ایران
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 2.39 مگابایت
قیمت: رایگان

معرفی این گزارش:

و اما بازی Quiz of kings؛ این بازی که در ژانر Trivia تولید شده و گیم‌پلی بسیار ساده‌ای از دید کاربر دارد، قطعا یک خاطره به یادماندنی از تاریخچه‌ بازی‌های دیجیتال در کشور ما را رقم زده است. این بازی در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران 2017، پرمخاطب‌ترین بازی در مسابقات بود. کوییز آو کینگز، همچنین یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌ها در ایران محسوب شده و نیز یکی از پردرآمدترین بازی‌ها در کشور به حساب می‌آید. کوییز، یک بازی بیشتر مردانه یا بیشتر زنانه نیست، کوییز، یک بازی دوستانه و خانوادگی است. اگرچه گیم‌پلی بازی بسیار ساده است اما در عین حال طرفدارانی از همه سنین دارد. جذابیت این بازی بیشتر معطوف به محتوا است، محتوایی که بیشتر توسط خود کاربران تولید می‌شود و گسترش می‌یابد. فارغ از اظهارنظرهای انتقادی درباره بازی دیجیتالی بودن کوییز آو کینگز، از نظر بازیکنان میلیونی این بازی، کوییز، یک بازی جذاب و درگیرکننده است. این بخشی از دلایلی است که این بازی توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال به عنوان پدیده سال انتخاب شد. داده‌های بدست آمده از این بازی نیز که با مساعدت و همکاری بی‌دریغ تیم حرفه‌ای و جوان سازنده کوییز در اختیار DIREC قرار گرفت، مهر تاییدی بر این انتخاب است.
اطلاعات ارائه شده در این گزارش به طور خاص می‌تواند مورد توجه بازی‌سازان قرار گرفته و در موفقیت بازی‌های تولید شده و یا در شرف ساخت تاثیر به سزایی داشته باشد. اطلاعات مورد اشاره در این گزارش، بازه زمانی از ابتدای پاییز 94 تا انتهای پاییز 96 را پوشش می‌دهد و غالب مطالب مطرح شده در این گزارش رایگان، متمرکز بر توصیف داده‌های اصلی بدست آمده از بازی است، داده‌هایی که عمدتا مبتنی بر دستگاه‌های فعال این بازی است، مباحثی از قبیل شاخص چسبندگی، نرخ نگهداشت، زمان صرف شده، نوبت بازی‌کردن و … .
مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در نظر دارد تا در گزارشی که متعاقب این گزارش در سال 1397 منتشر می‌شود، به تحلیل داده‌های مرتبط با این بازی پرداخته و از توصیف صرف این داده‌ها فراتر رود. این بررسی عمیق‌تر، در صورت استفاده، می‌تواند به بهبود ارزش در شاخص‌های کلیدی عملکرد بازی‌های تولید شده توسط بازی‌سازان جوان ایرانی کمک کند.
این گزارش نتیجه اعتماد یکی از موفق‌ترین تیم‌های بازی‌سازی ایرانی به تیم تحقیقاتی ما است تا بتوانیم اطلاعاتی کلیدی پیرامون یک بازی موفق را در فضای رو به رشد و رقابتی این صنعت نوپا به اشتراک گذاشته، مسیری را برای جلوگیری از شکست‌ها و ناامیدی‌های احتمالی تیم‌های بازی‌سازی جوان و مستعد ایرانی ترسیم کرده و به رشد و بلوغ بازی‌سازی در کشور از طریق توصیف، تحلیل و پیش‌بینی اطلاعات ضروری در این حوزه، یاری رسانیم.

فهرست مطالب:

– شروع بازی
– داستان کوییز آو کینگز
– این پژوهش چگونه انجام شده است؟
– برترین‌ها (اعداد پررنگ مربوط به بازی)
– کوییزبازها (اطلاعات مربوط به دستگاه‌های فعال بازی)
– بازی نامحدود (اطلاعات مربوط به میزان زمان صرف شده برای بازی)
– یک دست چایی کوییز (اطلاعات مربوط به میزان دست‌های بازی شده)
– نوبت توئه
– درباره دایرک
– استناددهی به این گزارش

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here