شماره سیزدهم: بازی‌های دیجیتال و غوطه‌وری

0
440
شماره: 13
موضوع محوری: بازی‌های دیجیتال و غوطه‌وری
صاحب امتیاز: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
مدیرمسئول: فرزانه شریفی
سردبیر: سید محمدعلی سیدحسینی
تعداد صفحات: 56
حجم فایل: 12 مگابایت
قیمت:  9,000 تومان

معرفی این شماره:

در شماره سیزدهم ماهنامه مطالعات بازی به تلاقی بین مفهوم غوطه‌وری و بازی‌های دیجیتال پرداخته شده است؛ در زمینه بازی‌های دیجیتال، این مفهوم، توجه بازی‌سازان، بازی‌پژوهان، طراحان بازی و بازیکنان را به خود جلب کرده است.

غوطه‌وری یک مفهوم بنیادی برای فهم این موضوع است که انسان‌ها چگونه درگیر رسانه می‌شوند، چگونه با رسانه کنش متقابل دارند و چگونه پیام‌های رسانه‌ای شده را درک می‌کنند. ما در این جا، به کنکاش درباره غوطه‌‌وری در بازی‌های دیجیتال پرداخته‌ایم. ماهیت «غوطه‌وری» نزد پژوهشگران با عبارات متفاوتی تعریف شده، «کنش شناختی»، «تجربه رواشناختی»، «شبیه‌سازی جسمانی»، «درگیری رفتاری خیالی» و حتی «مشغولیت احساسی». اما با این حال نقطه مشترک همه تعاریف پیرامون مفهوم غوطه‌‌وری، بودن در موقعیتی مطلوب و مهم از تعامل بین انسان و رسانه است.

تکنولوژی‌های رسانه‌ای امروز با سرعت و شتابی بالا در ایجاد با کیفیت‌تر این موقعیت مهم و مطلوب می‌کوشند تا هر چه سریع‌تر بتوانند انسان‌ها را از واقعیت‌ها و تجربه‌های محدود زندگی کنده و به دنیایی با آزادی تجربه شگفت‌انگیز رهنمون سازند. غوطه‌وری بخشی گران‌بها از تجربه بازیکنان است بنابراین، درک غوطه‌‌وری نه تنها به ما می‌گوید که افراد چه کارهایی را در طول بازی‌کردن انجام می‌دهند، بلکه بیان می‌دارد که چرا و چگونه این کارها را انجام می‌دهند.

فهرست مطالب:

– مروری بر پژوهش‌های برتر
– معرفی مقالات برتر
– معرفی کتاب‌های برجسته
– معرفی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها
– اطلاع نگاشت
– معرفی پژوهشگران برتر
– معرفی مجلات برتر

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here