گروه آتیه درخشان ذهن حامی جوایز بازی جدی مغزینه شد

0
415

گروه آتیه درخشان ذهن به عنوان حامی این دوره از مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، کمک‌هزینه‌ای را برای قدردانی از برگزیدگان بازی جدی مغزینه در نظر گرفته است. بر همین اساس و به منظور حمایت از علاقه‌مندان بازی‌های دیجیتال، مبلغ پنجاه میلیون ریال از سوی این مرکز به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اهدا خواهد شد.

گروه آتیه درخشان ذهن به عنوان اولین مرکز نوروساینس بالینی ایران فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. مدیران این مرکز از همان ابتدا تأسیس، نگاه ویژه‌ای به ارتقاء عملکرد مغزی و رفتاری در بین افراد جامعه داشتند. همین امر موجب شد تا در کنار درمان بیماری‌های روان‌پزشکی، ارتقاء و بهینه‌سازی عملکرد مغز به مرور جایگاه مهمی در بین متخصصان بومی پیدا کند. ‌اینگونه خدمات نوین از دهه‌های گذشته در کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما در داخل کشور آگاهی اندکی از این نوآوری‌ها وجود داشت.

برای مثال، نوروفیدبک ابزاری است که فعالیت مغز را اندازه‌گیری می‌کند و فرد را در همان لحظه  از طریق بازخورد دیداری یا شنیداری، از فعالیت مغز خود مطلع می سازد. کلینیک آتیه درخشان ذهن در استفاده از نوروفیدبک در درمان و ارتقاء عملکرد در ایران پیشگام بوده است. کلینیک آتیه درخشان ذهن اولین مرکزی است که از نوروفیدبک برای ارتقاء عملکرد ورزشکاران استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که مغزینه یکی از رشته‌های حاضر در IGC2019 است که از سوی شرکت دانش‌بنیان و دانشگاهی فناوران‌شناختی پارس حمایت می‌شود. این شرکت از سال ۱۳۹۲، با همکاری جمعی از متخصصان علوم‌اعصاب‌شناختی، روان‌شناسی‌شناختی، کامپیوتر، هوش‌مصنوعی و مدل‌سازی فعالیت خود را در قالب ساخت و تولید مجموعه‌های تمرینی و آموزشی کامپیوتری برای فعال‌تر نمودن عملکردهای مغزی تحت عنوان مغزینه آغاز نمود.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here