جلب مشارکت ۹ نهاد برای توسعه جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۸ توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

0
108

جایزه بازی‌های جدی 1398 بزرگ‌تر از یک رویداد مقطعی و در حقیقت شبکه بزرگی از حامیان و همکاران است. رشد شبکه همکاری رویداد توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، باعث شد تا با حمایت نهادهای مختلف، مجموع جوایز SeGaP2018 به بیش از 120 میلیون تومان برسد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ این بنیاد تلاش می‌کند تا با برگزاری سه رویداد جشنواره بازی جدی سال 1398، هکاتون بازی‌های جدی 1398 و سمپوزیوم بازی‌های جدی 1398 در قالب رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1398، فرصتی برای همکاری و انتقال تجربه به جهت توسعه اکوسیستم بازی‌های جدی در کشور ایجاد نماید.

همچنین در این رویداد هریک از حامیان با مشارکت در برگزاری و یا اعطای جوایز از مقالات، تیم‌ها و بازی‌های منتخب حمایت مادی و معنوی خواهند کرد. نوع و میزان مشارکت هر یک از حامیان این رویداد به شرح زیر است:

  • بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، موسس و صاحب برند رویداد جایزه بازی‌های جدی است و معاونت پژوهش بنیاد (مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال) دبیرخانه دائمی این رویداد محسوب می‌شود. بنیاد از «بازی جدی سال 1398» به میزان 20 میلیون تومان، از فینالیست‌های جشنواره مجموعا به میزان 7 میلیون تومان، از «بهترین به‌روزرسانی» 3 میلیون تومان و از مقالات برتر سمپوزیوم مجموعا به میزان 10 میلیون تومان حمایت خواهد کرد.
  • موسسه آموزشی علوم و فنون کیش به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد کیش، طراح مسئله هکاتون و حامی مالی هر سه بخش رویداد بوده و از تیم‌های برتر هکاتون مجموعا به میزان 25 میلیون تومان، از بازی برگزیده جشنواره در حوزه گردشگری به میزان 5 میلیون تومان و از مقاله برتر سمپوزیوم در حوزه گردشگری به میزان 5 میلیون تومان حمایت می‌کند.
  • ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جایزه بازی‌های جدی را به عنوان مبادی معرفی شرکت‌های خلاق به برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به رسمیت می‌شناسد و از شرکت‌های برگزیده این رویداد در قالب برنامه توسعه خود حمایت می‌کند.
  • معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، حامی مالی رویداد برای ترویج تولید بازی‌های جدی با هدف پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه بوده و از بازی‌های منتخب ترویج‌دهنده سبک زندگی سالم، مجموعا به میزان 20 میلیون تومان حمایت می‌کند.
  • موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) به نمایندگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، از بازی منتخب حوزه سلامت، مجموعا 15 میلیون تومان حمایت می‌کند.
  • اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه­ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حامی مالی رویداد با اعطای جایزه 6 میلیون تومانی به بازی‌های منتخب در حوزه رشد و تربیت کودکان و نوجوانان است.
  • شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب)، حامی مادی و معنوی رویداد است و علاوه بر حمایت مالی 5 میلیون تومانی از بازی منتخب در حوزه آموزش، حمایت‌های شتاب‌دهی خود را از تیم‌های برگزیده ارائه می­کند.
  • دانشگاه شهید بهشتی، نهاد علمی همکار و ناظر حسن اجرای سمپوزیوم به عنوان یک رویداد علمی است.
  • صندوق نوآوری و شکوفایی، میزبان هکاتون بازی‌های جدی 1398 است.
  • پایگاه استنادی IEEE بخش ایران، حامی علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی 1398 است.

از این‌رو، دبیرخانه SeGap2019 از تمامی بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه بازی‌های جدی دعوت به عمل می‌آورد تا از این فرصت بهره‌مند شده و به این جمع بزرگ بپیوندند و به عنوان عضوی از این شبکه همکاری در تولید مقالات، بازی­ها و به­ اشتراک­ گذاری تجربیات مشارکت کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here