سومین نشست گفتمان بازی: سیر تکاملی حمایت از بازی‌سازان در ایران

0
344

با توجه به نوپا بودن صنعت بازی‌های دیجیتال در کشور، غالب جریان‌های روبه‌جلو برای طرح مسئله توسط بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌‌ای اتفاق می‌افتد و بیرون از بنیاد، عمدتاً یا جریانی برای توسعه این هنر-صنعت شکل نمی‌گیرد و یا به صورت منفی صرفاً بر تهدیدهای ناشی از این بازی‌‌ها متمرکز است.

این معضل باعث شده تا مطالبات و چالش‌های بازی‌سازان نادیده گرفته شود، راهکارها و تلا‌ش‌های باز‌ی‌پژوهان بهره‌وری کافی را نداشته باشد و نهادهای دولتی نیز از اثربخشی لازم برخوردار نباشند. در عین حال مخاطب عام این صنعت که بیش از 28 میلیون ایرانی را شامل می‌شود نیز درک درستی از وضعیت این اکوسیستم ندارند و به همین دلیل این چرخه نامتصل و ناکارآمد به درستی حرکت نمی‌کند.

در همین راستا، با هدف گفتمان‌سازی میان صنعت، دانشگاه و دولت و همچنین ایجاد جریان رسانه‌ای در سطح گسترده برای مردم، مجموع نشست‌های تخصصی «گفتمان بازی» در نظر گرفته شده است که به صورت مشترک توسط معاونت پژوهش و مدیریت روابط عمومی بنیاد برگزار خواهد شد.

برای هر یک از این نشست‌های تقریباً 2 ساعته، ابتدا موضوعی اولویت‌دار مشترکاً توسط دو واحد و با جلب نظرات و بازخوردها از صنعت و با تکیه بر نیازها و چالش‌های فعالان صنعت که امکان برطرف شدن آن‌ها توسط دانشگاه و دولت وجود دارد تعیین شده و در روز برگزاری نشست سه کارشناس هریک به نمایندگی از صنعت، دولت و دانشگاه به علاوه یک مجری کارشناس در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در قالب این نشست، نماینده صنعت به طرح معضلات صنعت پرداخته و نمایندگان دولت و دانشگاه نیز بر نقش‌ها و راه حل‌های خود در آن موضوعات تمرکز می‌نمایند.

سومین نشست از این مجموعه با عنوان «سیر تکاملی حمایت از بازی‌سازی در ایران» در روز شنبه مورخ 25 آبان‌ماه 1398 از ساعت 10 الی 12 در محل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. مهمانان این نشست، آقایان مهدی محمدی، حسن مهدی اصل، سید محمدعلی سیدحسینی و علیرضا رنجبر شورابی هستند که پیرامون وضعیت حمایت از بازی‌سازی در ایران و چالش‌های آن به گفتگو خواهند پرداخت. همچنین حضور برای تمامی علاقه‌مندان بصورت رایگان خواهد بود.

محورهای کلیدی این نشست به شرح زیر هستند:

1-     کنکاش مفهوم حمایت از بازی‌سازی

2-     تاریخچه و آسیب‌شناسی حمایت‌ از بازی‌سازی در ایران

3-     منطق مداخله دولت در حمایت از بازی‌سازی

4-     علل رشد ناکافی بازی‌سازی ایران

5-     اولویت‌های حمایت از بازی‌سازان

6-     وضعیت فعلی حمایت از بازی‌سازان

 

ثبت‌نام رایگان (ظرفیت محدود):


ytre.ir/vUy

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here