گزارش ACI و Newzoo: تبدیل بازیکن به پرداخت کننده، درک تجربه و فرایند صرف هزینه در بازی

0
192

بازی‌های رایگان و وفور دامنه‌ی انتخاب بازی‌ها به بازیکن‌ها این قدرت را داده است تا انتخاب کنند که پول خود را کجا، چگونه، و چه زمانی صرف کنند. در راستای درک عمیق تر از عادات پرداخت و صرف هزینه، تجارب و اولویت آن‌ها در خصوص پرداخت، ACI  (موسسه پرداخت هزینه و مبادلات ارزی) و Newzoo (موسسه‌ ارائه دهنده خدمات در حوزه آنالیز و بررسی بازارهای بازی و …) مطالعه‌ای گسترده در خصوص پرداخت بازیکن‌ها در ایالات متحده، بریتانیا و آلمان انجام دادند. این بازارهای کلیدی تقریبا 30% از بازار جهانی بازی‌ها را در سال 2018 تشکیل می‌دادند. خلاصه‌ای از گزارش از نیوزو با عنوان ACI and Newzoo Whitepaper: Turning Players into Payers | Understanding the Gaming Payments Experience توسط پژوهشگر همکار دایرک، سرکار خانم هیلا هومند، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی تدوین شده است. در  گزارش جامع این بررسی به پرداخت بازیکن‌ها و انگیزه‌های پرداخت آنها، جزئیات پرداخت، تجربه کلاهبرداری و چگونگی بهینه‌سازی در راستای ارائه و فراهم آوردن شرایط و تجربه‌ای بدون تنش با مشتری پرداخته شده است.

برای افرادی که برای انواع بازی‌ها پول پرداخت می‌کنند، در واقع لذت بیشتر، بزرگترین انگیزه‌ی آنها برای صرف این هزینه است. نکته جالب توجه این است که 20% از افراد برای اظهار حمایت و بیان مراتب تقدیر و تشکر خود از توسعه‌دهنده مبلغی را پرداخته‌اند که بازیکن‌های زن انگیزه‌ی به مراتب کمتری نسبت به مردان در این خصوص دارند( 15% در مقابل 23%).

البته باید خاطرنشان کرد که بخشی اعظمی از بودجه‌ی مربوط به بازی افراد در قالب بارگیری و دانلود بازی و یا خریدهایی که در درون بازی صورت می‌گیرند، می‌گنجد که حاکی از تمایل قشر جوان‌تر (18تا 29سال) به دریافت و بروزسانی بازی‌ها یه صورت دیجیتالی و آنلاین است، حال آنکه بازیکن‌های قدیمی‌تر و با میانگین سنی بالاتر(30تا40 سال) خرید بازی‌ها را در قالب سنتی آن و بسته‌بندی شده در جعبه ترجیح می‌دهند.

با نگاهی به نوع خریدهای صورت گرفته در درون بازی، تفاوت‌های قابل توجهی میان گروه‌های سنی و جنسیت وجود دارد. لوازم آرایشی و به‌روز رسانی‌های مرتبط با پوست در میان گروه سنی جوان بیشتر دیده می‌شود. در حالی که افراد با سن بالاتر و سابقه‌ی بازی بیشتر، افزایش انواع قدرت‌ها در بازی را در صدر اولویت خود قرار می‌دهند. به طور کلی بسته‌ها و محتوای قابل بارگیری و دانلود برای توسعه و بروزرسانی بازی‌ها در میان جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است، زنان در مقایسه با مردان در هر سه کشور نام برده تمایل بیشتری برای خرید انواع بسته‌های افزایش نیرو و ذخیره‌سازی زمان، دارند.

پی‌پال از ارجحیت و کاربرد بالایی در راستای پرداخت هزینه‌های بخش‌های مختلف مرتبط با بازی- از جمله کنسول، رایانه شخصی و تلفن همراه- برخوردار بوده است. اولویت دوم مربوط به مستر کارت بوده و درگاه‌های پرداخت جدیدتر از جمله گوگل و اپل پی مورد توجه بازیکنان جوان قرار گرفته است.

کلاهبرداری در طول فرایند پرداخت یکی از دغدغه‌های اصلی بازیکن‌ها و ازدلایل اصلی آنها برای سرباز زدن از پرداخت‌های آنلاین می‌باشد. 19% از افراد در هنگام پرداخت، انواع کلاهبرداری‌ها را تجربه کرده‌اند و یک سوم از بازیکن‌ها اظهار داشته‌اند که ترس و نگرانی در خصوص کلاهبرداری مانع از پرداخت‌های مکرر در بازی می‌شود. این آمار در واقع بیانگر آن است که اعتماد و امنیت دو عامل بسیار مهم برای مصرف کنندگان و خریداران است.

این گزارش به زبان انگلیسی از لینک زیر قبل دسترس است:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here