سلسله نشستهای گفتمان بازی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای (دایرِک) با این هدف برگزار میشوند که در موضوعات پرچالش صنعت بازیهای دیجیتال که دانشگاه در کنار دولت میتوانند نقشی برای برطرف کردن آنها ایفا کنند، «طرح مسئله» صورت بگیرد.
در این رویدادها، موضوع اصلی در حوزه صنعت مطرح میشوند و حاضرین در نشست از نقطه نظر خود (بسته به اینکه در دانشگاه، صنعت یا دولت فعال هستند) به طرح نقاط ضعف و قوت پرداخته و مسائل و دغدغههای اصلی را مطرح مینمایند.
خروجی این نشست، علاوه بر اینکه اولویتهای پژوهشی را آن موضوع احصا مینماید، با تبلیغات کلیپهای نشست در رسانههای مختلف، موجب به جریان انداختن موج خواهد شد.
در سه رویداد اول، به ترتیب موضوع رسانههای تخصصی بازی، ورزشهای الکترونیک و توانمندسازی بازیسازان به چالش کشیده شده و در چهارمین نشست مسئله تحقیق، تولید و تجاریسازی بازیهای جدی مطرح میشود. حاضرین این نشست:
- سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش عالی سپاهان، مدیر مرکز مشاوره روانشناختی توتیا و برنده عنوان «بازی جدی سال ۱۳۹۶» برای بازی طرلان
- جناب آقای دکتر مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی سمپوزیوم بازیهای جدی ۱۳۹۸
- جناب آقای دکتر سخاوت، رئیس دانشکده چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز و برنده عنوان «بازی جدی سال ۱۳۹۸» برای بازی تیزران
- جناب آقای دکتر حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دبیر جایزه بازیهای جدی
- جناب آقای سپهر ترابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه بازینامه به عنوان مجری نشست هستند که هر یک به بیان نقطه نظرات خود و گفتگو پیرامون موضوعات مربوط میپردازند.