داده‌هایی کلیدی از صنعت بازی‌های دیجیتال در آمریکا در سال ۲۰۲۰

0
483

انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) از اولین و مهم‌ترین تشکل‌های صنفی فعالان صنعت بازی‌سازی است که تقریباً تمام شرکت‌های مهم بازی‌سازی جهان در آن عضویت دارند. این انجمن علاوه بر خدمات مختلفی که به اعضای خود ارائه می‌کند هر ساله گزارشی از وضعیت صنعت در ایالات متحده آمریکا ارائه می‌دهد. این گزارش هم برای اقدامات آینده بازی‌سازان و هم برای بهینه کردن سیاست‌گذاری‌های دولتی اهمیت بالایی دارد.

آنچه در ادامه می‌خوانید ترجمه و تلخیصی از گزارش یافته‌های کلیدی سال 2020 این انجمن است. اصل این مطلب را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید.

آخرین گزارش ESA در مورد وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال درآمریکا در کنار بهره‌گیری از داده‌های یک پیمایش با حجم نمونه‌ی چهار هزار نفر در کل ایالات متحده، از داده‌های ثبتی موجود در چند نهاد ملی مانند ESRB نیز استفاده کرده است. بر اساس این گزارش، 75% آمریکایی‌ها حداقل یک بازیکن بازی‌های دیجیتالی در خانوار خود دارند و حدود 46 میلیون بازیکن دارای معلولیت‌های جسمانی در آمریکا وجود دارد.

بر اساس این گزارش تعداد کل بازیکنان آمریکا در سال 2020 به عدد 214.4 میلیون نفر رسیده می‌رسد. این گزارش دقیقاً مشخص نکرده است منظور از بازیکن چه افرادی است؛ با این حال 70% افراد در گروه سنی زیر 18 سال و 64% افراد بالای 18 سال در آمریکا طبق این گزارش بازیکن بازی‌های دیجیتالی هستند.

65 درصد بازیکنان در آمریکا، به‌تنهایی بازی نمی‌کنند. از این بین 42 درصد با دوستان خود، 27% با همسر یا هم‌خانه‌ی خود، 24% با سایر اعضای خانواده، 17 درصد با دوستان یا هم‌تیمی‌های آنلاین و 7 درصد با والدین خود بازی می‌کنند.

بر اساس این گزارش میانگین ساعات بازی در میان بازیکنانی که با دیگران به صورت آنلاین بازی می‌کنند، 6.6 ساعت در هفته و در میان کسانی که با یک شخص دیگر به صورت حضوری بازی می‌کنند 4.3 ساعت در هفته است.

رایج‌ترین پلتفرم‌ها برای بازی در میان بازیکنان بزرگ‌سال آمریکایی پلتفرم موبایل و کنسول است. 61% بازیکنان بزرگ‌سال در آمریکا با گوشی هوشمند و 52 درصد آن‌ها با کنسول بازی می‌کنند. 49% نیز با رایانه شخصی بازی می‌کنند.

محبوب‌ترین ژانرهای بازی در میان بازیکنان آمریکایی به ترتیب عبارت‌اند از بازی‌های کژوال، بازی‌های ژانر اکشن و بازی‌های تیراندازی.

در مورد کنترل والدین روی بازی کردن کودکان و مقررات مربوط به رده‌بندی سنی باید گفت که 87% والدین در آمریکا با نظام رده‌بندی سنی ESRB آشنایی دارند؛ 92% آن‌ها به بازی‌هایی که کودکانشان را مشغول می‌کند توجه دارند و 83% این رده‌بندی سنی را دقیق می‌دانند.

والدین آمریکایی محدودیت‌های زیر را برای کودکان خود اعمال می‌کنند:

  • 48% والدین مدت زمان پرداخت به بازی‌های دیجیتال را محدود می‌کنند.
  • 45% والدین وقت صرف کردن کودکان‌شان با موبایل را محدود می‌کنند.
  • 39% والدین مدت زمان نگاه کردن به تلویزیون‌های اینترنتی را محدود می‌کنند.
  • 38% والدین جستجو در اینترنت را برای کودکان خود محدود می‌کنند.
  • 37% والدین تماشای برنامه‌های زنده تلویزیونی را محدود می‌کنند.
  • 36% والدین فعالیت‌های فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کنند.
  • 26% والدین تماشای برنامه‌های تلویزیونی ضبط‌شده را محدود می‌کنند.
  • 18% از والدین نیز رفتن به سینما را برای کودکان خود محدود می‌کنند.

اطلاعات زیر نیز در مورد نظارت والدین بر کودکان خود قابل توجه است: 95 درصد والدین در هنگام بازی کودکان خود، حضور دارند؛ 86% والدین از کودکان می‌خواهند برای خرید بازی جدید از آن‌ها اجازه می‌گیرند. 73% والدین معتقدند بازی برای کودکان آن‌ها می‌تواند جنبه‌ی آموزشی داشته باشد. 65% والدین نیز معتقدند بازی کردن فرصت خوبی برای اجتماعی کردن کودکانشان است.

گزارش امسال انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا اطلاعات ارزنده‌ای را نیز به تفکیک گروه‌های سنی بازیکنان منتشر کرده است.

بازیکنان در گروه سنی 18 تا 34 سال بیشتر به جنبه‌های سرگرمی بازی توجه دارند. 75% مردان در این گروه سنی با کنسول بازی می‌کنند و بازی‌های محبوب آن‌ها به ترتیب در ژانرهای تیراندازی، ماجراجویی و بازی‌های نقش‌آفرینی قرار می‌گیرند. 68 درصد این مردان ترجیح می‌دهند با دوستان خود بازی کنند و 70 درصد آن‌ها معتقدند بازی کردن یکی از راه‌های اصلی ارتباط آن‌ها با دوستان و خانواده است.

از سویی دیگر 77% زنان بازیکن در رده‌ی سنی 18 تا 34 از گوشی هوشمند برای بازی استفاده می‌کنند؛ 48% آن‌ها ترجیح می‌دهند با دوستان خود به بازی مشغول شوند. بازی‌های محبوب زنان بازیکن در این رده‌ی سنی به ترتیب عبارت‌اند از بازی‌های خانوادگی، بازی‌های اکشن و بازی‌های رانندگی.

در گروه سنی 35 تا 54 سال، 70 درصد از بازیکنان مرد با کنسول بازی می‌کنند و 44 درصد آن‌ها ترجیح می‌دهند با دوستانشان بازی کنند. بازی‌های محبوب آن‌ها به ترتیب در ژانرهای کژوال، تیراندازی و ماجراجویی قرار دارد. 83% بازیکنان مرد در این گروه سنی ابراز می‌کنند بازی به آرامش آن‌ها کمک می‌کند.

بازیکنان زن در گروه سنی 35 تا 54 سال از الگوهای متفاوتی پیروی می‌کنند. 78 درصد آن‌ها با گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند؛ 67% آن‌ها اغلب بازی‌های کژوال انجام می‌دهند و بازی‌های محبوب آن‌ها به ترتیب در ژانرهای آرکید، بازی‌های خانوادگی و اکشن جای می‌گیرد.

در گروه سنی 55 تا 64 سال، 56% مردان بازیکن با گوشی هوشمند بازی می‌کنند و بازی‌های محبوب آن‌ها بازی‌های تیراندازی، نقش‌آفرینی، آرکید و رانندگی است. 87 درصد این بازیکنان معتقدند بازی کردن برای آن‌ها تحرک ذهنی به ارمغان می‌آورد.

بازیکنان زن نیز در این گروه سنی اغلب با گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند و بازی‌های محبوب آن‌ها عبارت‌اند از بازی‌های خانوادگی و آرکید، بازی‌های اکشن و بازی‌های ماجراجویی.

بازیکنان مرد در گروه سنی بزرگ‌تر از 65 سال، بیش از همه‌ی پلتفرم‌ها با رایانه شخصی بازی می‌کنند. 58 درصد آن‌ها اغلب بازی‌های کارتی را انجام می‌دهند. 77 درصد آن‌ها ترجیح می‌دهند به تنهایی بازی کنند. ژانرهای محبوب این بازیکنان به ترتیب بازی‌های کژوال، آرکید و اکشن ماجراجویی است. 46 درصد این بازیکنان اعلام کرده‌اند ده سال یا کمتر است که بازی‌های دیجیتالی انجام می‌دهند.

زنان بازیکن در رده سنی بالاتر از 65 سال نیز اغلب با رایانه‌های شخصی بازی می‌کنند و اغلب بازی­های کارتی را ترجیح می­دهند. 81 درصد آن‌ها تمایل دارند به تنهایی بازی کنند. بازی‌های محبوب آن‌ها عبارت­اند از بازی‌های کژوال، آرکید و بازی‌های خانوادگی.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here