نمای نزدیک ۱۳۹۴

پلتفرم موبایل: رویش

0
386
موضوع محوری: پلتفرم موبایل: رویش
تعداد صفحات: ۷۲
حجم فایل: ۰٫۹۸ مگابایت
قیمت: رایگان

معرفی این گزارش:

نمای نزدیک ۱۳۹۴؛ پلتفرم موبایل: رویش در این شماره، اطلاعاتی تفصیلی از وضعیت مصرف بازی‌های دیجیتال بر روی پلتفرم موبایل در کل کشور را ارایه می‌دهد.
پلتفرم موبایل در سال‌های اخیر کاربران بسیاری را به عرصه بازی‌های دیجیتال افزوده و درآمد این صنعت را وارد مرحله‌‌ی جدیدی کرده است. بر اساس گزارش آماری که اخیراً منتشر شده، درآمد سال ۲۰۱۶ بازی‌های موبایلی در دنیا، رقمی معادل ۴۰٫۶ میلیارد دلار است؛ بیشترین سهم را نیز قاره آسیا با درآمد تخمینی ۲۴٫۸ میلیارد دلار در اختیار دارد. مطابق همین گزارش، تعداد تقریبی بازیکنان موبایلی در دنیا معادل ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ است که بطور میانگین حدود ۳۰ دقیقه در روز بازی می‌کنند. از سویی دیگر شرکت Newzoo نیز در گزارش‌های اخیر خود، درآمد جهانی این بازی‌ها را در سال ۲۰۱۶، رقمی معادل ۳۶٫۹ میلیارد دلار اعلام کرده که در واقع معادل ۳۷ درصد کل درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال است و سهم قاره آسیا را نیز از این درآمد، ۲۱ میلیارد دلار تخمین زده است. همچنین براساس این گزارش‌ها، چین، امریکای شمالی و ژاپن به ترتیب بیشترین درآمد را از بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۱۶ کسب کرده‌اند.
اما آن چیزی که در این گزارش ملاحظه خواهید کرد، نتایج تحقیقات نویسنده، در زمینه‌ی بازی کردن بر روی این پلتفرم در ایران است. بر اساس این گزارش، تقریباً ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازیکن موبایلی در سال ۹۴ در کشور وجود دارد که بطور میانگین روزانه ۷۴ دقیقه بازی می‌کنند. همچنین درآمد بازی‌های موبایلی در ایران در سال ۹۴، رقمی معادل ۱۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود و …

فهرست مطالب:

– چگونه این گزارش را مطالعه کنیم؟
– اعداد پر رنگ
– بازی کردن
– دسترسی و خرید
– سبک زندگی و رسانه
– خوشه‌بندی بازیکنان موبایلی در ایران
– ۱۲ نکته در مورد فروشگاه‎‌های دیجیتال
– رو به جلو
– این پژوهش چگونه انجام شده‌است؟
– ما چه کسانی هستیم؟


دریافت فایل

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here