کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟ / یادداشت چهارم از سلسله تحلیل‌های رگرسیونی...

مقدمهدر تحلیل‌های رگرسیونی روی داده­‌های کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب رضایت کاربران و مشخص کردن ویژگی‌های مؤثر در...

بازینگاشت «بررسی وضعیت شرکت‌های بازی‌سازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا»

معرفی این بازینگاشت:شیوع ویروس کرونا در جهان، تمامی صنایع از جمله صنعت بازی‌های دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ به‌منظور بررسی وضعیت...

کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟ / یادداشت سوم از سلسله تحلیل‌های رگرسیونی...

در این گزارش به مانند یادداشت‌های پیشین در سلسله تحلیل‌های رگرسیونی روی داده­‌های کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب...

کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟ / یادداشت دوم از سلسله تحلیل‌های رگرسیونی...

در این گزارش به‌طور مفصل به بررسی تکمیلی یادداشت اول با تغییراتی اساسی در مدل برازش داده‌شده بر داده‌های کافه بازار می‌پردازیم. همان‌طور که...

کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟

یادداشت اول از سلسله تحلیل­‌های رگرسیونی روی داده­‌های کافه بازار یکی از مسائل مهم برای تحلیل موفقیت در بازار بازی­‌های دیجیتال و خصوصا بازی­‌های موبایلی...

بازینگاشت «کودکان و بازی‌های دیجیتال» در مجله بازی‌بان منتشر شد

معرفی این بازی‌نگاشت: بازینگاشت حاضر بطور مشترک با مجله بازی‌بان و با تحلیل داده‌های حاصل از پیمایش ملی سال ۱۳۹۶مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در ایران...

بازینگاشت جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران ۲۰۱۹

معرفی این بازی‌نگاشت:ورزش‌های الکترونیک یا Esports، به‌عنوان گونه‌ای از رقابت‌های ورزشی که در آن، رشته‌ها، بازی‌های دیجیتال و همچنین ورزشکاران، بازیکنان این بازی‌ها هستند،...

بازینگاشت مقایسه تبلیغات درون دو بازی Quiz of Kings و پسرخوانده

معرفی این بازی‌نگاشت:امروزه تبلیغات درون برنامه‌ای به‌عنوان یکی از موثرترین روش‌های جذب کاربران و درآمدزایی در جهان مطرح شده است. در عین حال اطلاعات...

بازینگاشت لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران ۲۰۱۸

معرفی این بازی‌نگاشت:ورزش‌های الکترونیک یا Esports، گونه‌ای از رقابت میان افراد است که از طریق بازی‌های دیجیتال صورت می‌گیرد. این شاخه ورزشی در جهان...

بازینگاشت بازیکنان روستایی

معرفی این بازی‌نگاشت:ویژگی بازی‌های دیجیتال، نفوذ همه جانبه آنها به سبد مصرفی خانوار است؛ تا جایی که نه تنها در شهرها، بلکه در روستاها...

بازینگاشت بازی‌های ایرانی، خارجی و بومی‌سازی شده کافه بازار با بیش از ۱۰ هزار...

معرفی این بازی‌نگاشت:کافه بازار مهم‌ترین بازار موبایلی در ایران است و از این جهت بررسی وضعیت بازی‌ها در این فروشگاه بزرگ دیجیتالی حائز اهمیت...

گزارش پدیده سال ۱۳۹۷

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) عنوان پدیده سال بازار بازی‌های دیجیتال کشور را به یک بازی Word Game ایرانی اختصاص داده است که می‌توان آن را پر مخاطب‌ترین بازی دیجیتال ایرانی نامید. چقدر شگفت ‌انگیز است که یک بازی ساده کلمه‌ای بتواند سلایق و ذائقه‌های متفاوت چند میلیون ایرانی را برانگیخته و در مسیر بازی کردن متحد سازد. شگفت‌انگیزتر آنکه این بازی هنوز آنلاین نیست و پتانیسل تبدیل شدن به یک بازی آنلاین و اضافه شدن مولفه‌ها و قابلتی‌های آنلاین را دارد.

بازینگاشت مشکلات زیرساختی برای بازی‌های آنلاین کنسولی و رایانه‌ای

معرفی این بازی‌نگاشت:تا پایان سال ۱۳۹۶، در ایران ۴۲ درصد از بازیکنان رایانه‌ای و ۴۱ درصد از بازیکنان کنسولی، بازی‌های آنلاین بازی انجام می‌دادند....

بازینگاشت «زنان و بازی‌های دیجیتال» در مجله بازی‌بان منتشر شد

معرفی این بازی‌نگاشت:در شماره جدید بازی‌بان یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل حوزه گیم به نام "زنان و بازی‌های ویدیوئی" مورد بررسی قرار گرفته است. این...

نمای نزدیک ۱۳۹۶

بیش از نیمی از هزینه‌های بازیکنان ایرانی در سال ۹۶ برای پلتفرم کنسول بوده است در حالی که ایرانیان تقریبا هیچ سهمی در تولید بازی و سخت‌افزار کنسول ندارند.

نمای نزدیک ۱۳۹۶

در شرایطی که برخی از فعالان پیشکسوت صنعت، از کم رونق بودن بازار بازی‌های رایانه‌ای ایرانی تاسف خورده و هر یک برحسب تجربه اختصاصی خود از شکست این بازی‌ها، دلایلی را برای آن ذکر می‌کنند، نگاه از بیرون و همه‌جانبه به مصرف بازی‌های این پلتفرم در کشور شاید بتواند منظره شفاف‌تری از حال و روز این نوع بازی‌ها و مشکلات آن ارائه کند.

نمای نزدیک ۱۳۹۶

پلتفرم موبایل در سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از بازار بازی‌های دیجیتال در دنیا را از آنِ خود کرده است؛ این عبارتی است که باید بر روی آن مکث کرد. بازی‌های موبایلی در سال‌های اخیر، دالان جدیدی برای جذب و ماندگاری مخاطب بازی‌های دیجیتالی بوده‌اند.

تهران: شهرِ بازی

گزارش «تهران: شهرِ بازی»، گزارشی از مصرف بازی‌های دیجیتال در ۵ ناحیه تهران مشتمل بر شمال، جنوب، غرب و مرکز تهران است که هر ناحیه از ادغام چند منطقه شهرداری شکل‌گرفته است. این گزارش همانند گزارش نمای باز به ارائه اطلاعات جمعیت‌شناختی بازیکنان تهرانی و چگونگی استفاده از این رسانه توسط بازیکنان می‌پردازد.

پادکست صدای بازی به گزارش «بازی‌خیزهای ۱۳۹۶» می‌پردازد

در هفته اول مهرماه گزارشی با نام «بازی خیزهای ۱۳۶۹» منتشر شد. این گزارش، به مقایسه اطلاعات مصرف بازی‌ها در میان ۵ استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان می‌‍پردازد که بیشترین بازیکن در کشور را دارند.

بازی‌خیزهای ۱۳۹۶

گزارش پیش‌رو، همچون گزارش «نمای باز» بر کلیدی‌ترین اطلاعات از مصرف بازی‌های دیجیتال در بین بازیکنان ایرانی متمرکز است. این گزارش، به مقایسه اطلاعات مصرف بازی‌ها در میان ۵ استان دارای بیشترین بازیکن در کشور می‌پردازد؛ استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان.