کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟ / یادداشت چهارم از...

مقدمهدر تحلیل‌های رگرسیونی روی داده­‌های کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب رضایت کاربران و مشخص کردن ویژگی‌های مؤثر در...

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های موبایل 1

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های تلفن همراه  روش درآمدزایی با بازی Fortnite با رویکرد Battle Pass عجین است که اولین بازی موبایی است که...

فرصت شغلی در انستیتو ملی بازی‌سازی

با هدف توسعه فعالیت‌های انستیتو ملی بازی‌سازی در حوزه آموزش و رشد بازی‌سازان کشور، همراهی تیم‌های مرکز در مسیر تولید بازی، نظارت و رهبری...

اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه بازی‌های جدی

پیرو برگزاری چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و تجاری‌سازی بازی‌های جدی» که با حضور سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش...

اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه توانمندسازی بازی‌سازان

پیرو برگزاری سومین نشست گفتمان بازی در موضوع «سیر تکاملی حمایت از بازی­‌سازان در ایران» که با حضور جناب آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر...

چرا هرگونه تلاش برای ارائه‌ی تعریفی جامع و مانع از پدیده‌ی...

بازی چیست؟ این پرسش شاید در نگاه اول بدیهی جلوه کند؛ اما چنانچه در ادامه‌ی این نوشتار با ما همراه باشید، خواهید دید که...

گزیده‌ای از گفتگوها در چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق،...

سلسله نشست‌های گفتمان بازی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (دایرِک) با این هدف برگزار می‌شوند که در موضوعات پرچالش صنعت بازی‌های دیجیتال...

تجربه‌خوانی بازی جدی ایموگلکسی

بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک در نظر دارد در ساختار جدید خود به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازی‌های مختلفی...

تئوری بازی برای طراحی بازی‌های دیجیتال

طراحی و توسعه بازی‌های دیجیتال می‌تواند یک فعالیت پیچیده باشد که متخصصان رشته‌های مختلف را درگیر کند. در این مقاله‌‌، که در سال ۲۰۱۹...

بازینگاشت «بررسی وضعیت شرکت‌های بازی‌سازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا»

معرفی این بازینگاشت:شیوع ویروس کرونا در جهان، تمامی صنایع از جمله صنعت بازی‌های دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ به‌منظور بررسی وضعیت...

تأثیر کوتاه‌مدت ویروس کرونا بر بازار ورزش‌های الکترونیک

در نیوزو، به‌روز نگه داشتن پیش‌بینی‌های صورت گرفته مربوط به گزارش‌های بازار ورزش‌های الکترونیکی بسیار مهم است. با توجه به تحلیل‌هایی که اخیراً در...

مروری بر بازی‌‌های جدی در حوزه سلامت (قسمت ۲)

بازی‌های جدی یکی از انواع بازی‌های دیجیتال هستند که هدف آن‌ها تنها سرگرمی نیست بلکه در کنار سرگرمی، شبیه‌سازی رویدادهای واقعی یا فرایندهایی که...

کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟ / یادداشت سوم از...

در این گزارش به مانند یادداشت‌های پیشین در سلسله تحلیل‌های رگرسیونی روی داده­‌های کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب...

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه و بازی‌های موبایلی در سال...

کافـه بـازار «گزارش صنعـت برنامه‌هـای موبایل ایران در سـال ۹۸» را بـا هدف سـاختن تصویری روشـن‌تر از صنعـت برنامه‌هـا و بازی‌های موبایلـی اندروید، تدوین...

بازیکنان در طول قرنطینه چه بازی می‌کنند و می‌بینند؟

گزارش زیر ترجمه و تلخیصی است از گزارش "What Gamers Are Playing & Watching During the Coronavirus Lockdown: Player Share & Viewership Spikes for...

مروری بر بازی‌های جدی در حوزه سلامت (قسمت ۱)

بازی‌های جدی یکی از انواع بازی‌های دیجیتال هستند که هدف آن‌ها تنها سرگرمی نیست بلکه در کنار سرگرمی، شبیه‌سازی رویدادهای واقعی یا فرایندهایی که...

چشم‌انداز در حال تحول بازی‌های ورزشی در هند

متن پیش رو ترجمه و تلخیصی از گزارش "The evolving landscape of sports gaming in India" است که به مرور وضعیت بازار بازی‌های دیجیتال...

پردرآمدترین ماه در تاریخ بازی‌های دیجیتال؛ درآمد بازی‌های دیجیتال در مارس...

متن حاضر ترجمه‌ یادداشتی با عنوانDigital Video Game Revenue Hit $10 Billion In March, Its Best Month Ever از سایت Forbes است که در...

بازی‌های جدی برای آموزش: مروری بر برخی از بازی‌های هدفمند آموزشی

مغزِ ما تنها عضوی از بدن است که در طول شبانه‌روز بی‌وقفه در حال فعالیت است؛ بنابراین انجام تمریناتی با هدف تقویت مغز ضروری...

کرونا چه اثری بر رفتار کاربران بازار گذاشته است؟

کافه بازار بر اساس داده‌های خود رفتار کاربران را پس از شیوع کرونا تحلیل و در قالب اینفوگرافیک منتشر کرده است، طبق این داده‌ها: ...