گزارش «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل»
شاخصترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی با عنوان «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل» منتشر شد.
این گزارش که در ادامه مجموعه...
ارائه گواهینامه نهاد اعتبار بخش بازیها و بستههای شناختی به منتخبان...
ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ششمین رویداد جایزه بازیهای جدی به عنوان یکی از حامیان اصلی...
مهلت ارسال آثار به ششمین رویداد بینالمللی جایزه بازیهای جدی تمدید...
بنا به درخواست بازیپژوهان، مهلت ارسال آثار تمدید شد و بازیپژوهان گرامی فرصت دارند تا مقالات و بازیهای خود را تا ۱۹ آبانماه ارسال...
معرفی سخنرانان خارجی سمپوزیوم بینالمللی جایزه بازیهای جدی ۱۴۰۲
در بخش سمپوزیوم رویداد جایزه بازیهای جدی ۱۴۰۲ که بخش مقالات علمی این رویداد است و مخاطب دانشگاهی را هدف خود قرار داده است،...
معرفی آثار پنجمین رویداد هکاتون بازیهای جدی
پنجمین رویداد هکاتون بازیهای جدی با موضوع «کتابخانه عمومی»
.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}
مراسم اختتامیه و اعلام برندگان رویداد در جشن ششسالگی جایزه بازیهای جدی، در روز...
منتورینگ و داوری پنجمین دوره هکاتون بازیهای جدی
پنجمین هکاتون بازیهای جدی همچون سال گذشته بهعنوان یک رویداد رقابتی مسئلهمحور ذیل طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت ونهاد کتابخانههای عمومی...
مجوز نمایهسازی مقالات سمپوزیوم در پایگاه IEEE Xplore دریافت شد
«سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی» در فهرست کنفرانسهای تحت حمایت پایگاه استنادی IEEE Xplore مانند دورههای قبل (دومین کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در سال 1397، سمپوزیوم...
پرسش و پاسخ با اساتید مدرسه بازیهای جدی
امکان پرسش و پاسخ با اساتید مدرسه بازیهای جدی با موضوع بازیوارسازی کتاب و کتابخوانی فراهم شد.مدرسان دومین دوره مدرسه بازیهای جدی با موضوع...
نمای دور: ارتباط سامانههاي ویدئو به درخواست (VOD) و بازارپردازی بازیهای...
صنعت بازی به دلیل اهمیت آن برای فرهنگ، سرگرمی و پیشرفت تکنولوژی درصدد است تا از جدیدترین فناوریها استفاده کند و بازیها را در قالب چندین پلتفرم و رسانه برای بیش از سه میلیارد نفر در سرتاسر جهان قابلاستفاده کند. از سوی دیگر شرکتهای رسانهای در تلاش هستند تا مشترکین پولی را در سرویسهای پخش ویدیویی خود حفظ کنند. آنها همچنین با صنعت بازی رقابت می-کنند و تلاش دارند هم سرگرمی و هم تعامل اجتماعی را ارائه دهند، در این راستا از تکنیک¬های جدید بازارپردازی در این حوزه بهره می¬گیرند. امروزه بازارپردازی از طریق صنعت بازی به امری رایج از سوی مدیران و شرکتهای رسانه¬ای تبدیل شده است که سرویس¬های ویدیو به درخواست نیز از این قاعده مستثنی نبوده¬اند. بر همین اساس این گزارش به بررسی وضعیت ارتباط سامانههاي ویدئو به درخواست و بازارپردازي بازيهاي دیجیتال میپردازد. آنچه در ادامه میآید، توسط خانم مهشید شهیدی، پژوهشگر همکار دایرک جمعآوری و تنظیم شده است.
نحوه تعامل مصرفکنندگان با بازیهای دیجیتالی از نگاه نیوزو
مطالعهای بر بازیکنان جهان توسط نیوزو سال ۲۰۲۳
بازی، همچنان یکی از محبوبترین سرگرمیهای جهان است و بازیکنهای امروزی در رستههای متنوعی دستهبندی میشوند. مصرفکنندگان...
مدرسه بازیهای جدی با موضوع بازیوارسازی
با هدف توانمندسازی شرکتکنندگان در بخش هکاتون ۱۴۰۲ امکان دسترسی به فیلمهای آموزشی مدرسه بازیهای جدی با موضوع بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) فراهم شد.بدین منظور پس...
فراخوان رویداد بین المللی جایزه بازیهای جدی ۱۴۰۲ منتشر شد
ششمین دوره رویداد جایزه بازیهای جدی در سه بخش اصلی، جشنواره بازیهای جدی سال ۱۴۰۲، هکاتون بازیهای جدی ۱۴۰۲ و سمپوزیوم بازیهای جدی ۱۴۰۲ برگزار...
بررسی بازیهای پرفروش سال ۲۰۲۳ از نگاه نیوزو
امسال به نظر میرسد همان سالی است که بازیکنان مدتها انتظار آن را میکشیدند. سالی که تعداد زیادی از بازیهایی که در اتشار با تاخیر مواجه شده بودند بالاخره از راه رسیدند. سال ۲۰۲۳ سالی هیجانانگیز برای انتشار بازیهاست. حالا که به نیمه این سال رسیدیم در این مطلب به بررسی پرفروشترین عناوین منتشر شده تا به اینجای سال میپردازیم.
نگاهی به صنعت بازیهای دیجیتال در بریتانیا (اشتغال در حوزه بازیهای...
بریتانیا مرکز استعدادهای بازی است که در زمینههایی مانند واقعیت جایگزین، هوش مصنوعی و موبایل پیشگام است. آموزش عالی بریتانیا حامی قوی صنعت بازی...
نگاهی به صنعت بازیهای دیجیتال در بریتانیا (بخش اول: مصرف بازیها)
بریتانیا پس از چین، ایالات متحده، ژاپن و آلمان پنجمین بازار بزرگ بازیهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را از نظر درآمد مصرفکننده دارا بود....
اهمیت پرداختن به بازیهای دیجیتال با توجه به کارکردهای شناختی آنها
افزایش روزافزون مخاطبان بازیهای دیجیتال، زمانیکه صرف این بازیها میکنند و تاثیرات روانشناختی که بهصورت مستقیم و غیرمستقیم بهدنبال این بازیها تجربه میشوند همواره...
عرضه کتابهای انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سی و چهارمین...
در چهارمین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که تا ۳۰ اردیبهشتماه ادامه دارد، کتابهای زیر از انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای علاقهمندان و پژوهشگران...
کتاب مجموعه مقالات هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و...
این کتاب با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای تدوین شده و حاوی مقالات برگزیده هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛...
کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال»
معرفی این کتاب:کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال» در 9 فصل روندهای اثرگذار بر صنعت بازی را مورد بررسی قرار داده و در هر...
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران»...
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقهمندان، محققان، سیاستگذاران و فعالان صنعت بازی...