کدام بازیهای موبایلی بالاترین امتیازها را میگیرند؟ / یادداشت چهارم از سلسله تحلیلهای رگرسیونی...
مقدمهدر تحلیلهای رگرسیونی روی دادههای کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب رضایت کاربران و مشخص کردن ویژگیهای مؤثر در کسب امتیاز بیشتر از طرف کاربران پرداخته شده است. در...
Battle Pass رویکردی داغ در بازیهای موبایل 1
Battle Pass رویکردی داغ در بازیهای تلفن همراه
روش درآمدزایی با بازی Fortnite با رویکرد Battle Pass عجین است که اولین بازی موبایی است که در این سبک محبوبیتی در بین بازیکنان به دست آورده...
فرصت شغلی در انستیتو ملی بازیسازی
با هدف توسعه فعالیتهای انستیتو ملی بازیسازی در حوزه آموزش و رشد بازیسازان کشور، همراهی تیمهای مرکز در مسیر تولید بازی، نظارت و رهبری تیمها و انجام فعالیتهای آموزشی نظیر برگزاری کارگاه یا رویداد...
اولویتهای پژوهشی دایرک در حوزه بازیهای جدی
پیرو برگزاری چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و تجاریسازی بازیهای جدی» که با حضور سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش عالی سپاهان، مدیر مرکز مشاوره روانشناختی توتیا و برنده عنوان...
اولویتهای پژوهشی دایرک در حوزه توانمندسازی بازیسازان
پیرو برگزاری سومین نشست گفتمان بازی در موضوع «سیر تکاملی حمایت از بازیسازان در ایران» که با حضور جناب آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمدسازی، جناب آقای مهندس...
چرا هرگونه تلاش برای ارائهی تعریفی جامع و مانع از پدیدهی بازی محکوم به...
بازی چیست؟ این پرسش شاید در نگاه اول بدیهی جلوه کند؛ اما چنانچه در ادامهی این نوشتار با ما همراه باشید، خواهید دید که چطور همهی تلاشهایی که برای تعریف این پدیدهی شگفتانگیز صورت...
گزیدهای از گفتگوها در چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و ترویج...
سلسله نشستهای گفتمان بازی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای (دایرِک) با این هدف برگزار میشوند که در موضوعات پرچالش صنعت بازیهای دیجیتال که دانشگاه در کنار دولت میتوانند نقشی برای برطرف کردن...
تجربهخوانی بازی جدی ایموگلکسی
بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک در نظر دارد در ساختار جدید خود به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازیهای مختلفی که بهتازگی تولید شدهاند، تحت عنوان «تجربهخوانی» بپردازد. در هر...
تئوری بازی برای طراحی بازیهای دیجیتال
طراحی و توسعه بازیهای دیجیتال میتواند یک فعالیت پیچیده باشد که متخصصان رشتههای مختلف را درگیر کند. در این مقاله، که در سال ۲۰۱۹ در نشریه معتبر Games &Cultures به انتشار رسیده است،از نظریه...
بازینگاشت «بررسی وضعیت شرکتهای بازیسازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا»
معرفی این بازینگاشت:شیوع ویروس کرونا در جهان، تمامی صنایع از جمله صنعت بازیهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ بهمنظور بررسی وضعیت اکوسیستم بازیهای دیجیتال ایران در این شرایط، مرکز تحقیقات بازیهای...