سخنرانی مهندس فریبا علیزاده در جشن پنج سالگی جایزه بازی‌های جدی

مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر اجرایی جایزه بازی‌های جدی.

تفاوت‌های فرهنگی نوظهور در جوامع آنلاین

پویایی اجتماعی غیرقابل‌پیش‌بینی می‌تواند بر پیامدهای اجتماعی در جوامع یعنی حتی در جوامعی که با دقت طراحی‌شده‌اند -مانند بازی‌های چندنفره آنلاین- تسلط یابد. بر...

عرضه کتاب‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه مجازی کتاب

کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه بازی قرار...

سخنرانی دکتر حامد نصیری در جشن پنج سالگی جایزه بازی‌های جدی

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر جایزه بازی‌های جدی.

تفاوت توسعه بازی‌های دیجیتال با توسعه نرم‌افزار چیست؟

بازی‌های دیجیتال بخش مهمی از صنعت نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند، با این حال جامعه متشکل از مهندسان نرم‌افزار به ندرت بازی‌های دیجیتال را مورد...

تجربه‌خوانی بازی جدی بهران؛ توانبخشی فیزیکی-شناختی بیماران ام‌اس

بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازی‌های مختلفی که به‌تازگی تولید شده‌اند، تحت عنوان «تجربه‌خوانی»...

سخنرانی مهندس سید صادق پژمان در جشن پنج سالگی جایزه بازی‌های...

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و رئیس جایزه بازی‌های جدی.

کنسول بازی من خیلی باحال است! مدل نظریه بنیاد «باحالی» برای...

با شیوع ویروس کرونا، بازار کنسول‌های بازی دیجیتال رونق دوباره گرفته است. در این مطالعه، سعی شده است که قصد و نیت کاربران  برای...

سخنرانی دکتر مجید نیلی در جشن پنج سالگی جایزه بازی‌های جدی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و رئیس دانشکه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران.

گزارش صنعت بازی سوئد در ۲۰۲۱

آنچه در ادامه می‌آید، ترجمه یک پژوهش با عنوان گزارش صنعت بازی در سوئد است که توسط خانم رویا صدیقی، پژوهشگر همکار دایرک ترجمه...

سخنرانی دکتر محمدمهدی اسماعیلی در جشن پنج سالگی جایزه بازی‌های جدی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سیگپ ۲۰۲۱٫

فاتحان دیجیتال: بازی ماینکرفت و نئولیبرالیسم

گسترش و محبوبیت بازی‌های سندباکس (جهان باز) ، و به‌طور خاص ماینکرفت ، ممکن است یک پدیده مؤخر به نظر برسد اما جذابیت و...

گزارش پایانی جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۰

جایزه بازی‌های جدی در پنجمین دوره خود با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در روزهای چهارم و پنجم آذرماه به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار و از طریق آپارات...

تجربه‌خوانی بازی جدی ماسکتو بزن!

بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازی‌های مختلفی که به‌تازگی تولید شده‌اند، تحت عنوان...

بازی‌های چند نفره آنلاین نقش آفرینی، زندگی در فضای دوم

بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره انبوه (Massively multiplayer online role-playing game or MMORPG) سبکی نوین از بازی‌های ویدیوئی است که جنبه‌هایی از ژانرهای مختلف را...

گزارش نیوزو از بازار جهانی بازی در سال ۲۰۲۱

آنچه در ادامه می‌آید، ترجمه پژوهش نیوزو با عنوان «گزارش بازار جهانی بازی با تمرکز بر متاورس و واقعیت مجازی» (Global Games Market Report: The...

بیش از ۶۰ عنوان جایزه، ۲۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی و...

جایزه بازی‌های جدی روز جمعه، پنجم آذرماه به دلیل شرایط کرونایی میان جمعی کوچک از شرکت‌کنندگان، منتخبان و اهالی رسانه، پنج سالگی‌اش را جشن...

«چلچلی» بازی جدی سال ۱۴۰۰ شد

بازی «چلچلی» از تیم چلچلی با کسب رتبه اول بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰، عنوان «بازی جدی سال ۱۴۰۰»، تندیس و جایزه ۲۰...

فینالیست‌های جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰ معرفی شدند

فینالیست‌های بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰ مشخص شدند و از مجموع ۸۱ بازی ارسال شده به دبیرخانه این رویداد ۱۰ بازی به مرحله...