گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران»...

معرفی این گزارش: گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخص‌ترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقه‌مندان، محققان، سیاست‌گذاران و فعالان صنعت بازی...

تجربه‌خوانی بازی بی‌سیم

با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازی‌سازان و آگاهی از چالش‌ها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای...

مروری بر وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتالی در جهان (بخش دوم: درآمد...

امروزه صنعت جهانی بازی‌های ویدئویی یکی از بزرگ‌ترین صنایع فرهنگی جهان است. ارزش بازار صنعت بازی‌های ویدئویی در حال افزایش است و میلیاردها بازیکن در سراسر جهان از بازی‌های ویدئویی لذت می‌برند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت بازی، توجه به تجاری‌سازی و نحوه درآمدزایی از تولیدات این حوزه است. استفاده از مدل‌های تجاری بازی‌های ویدئویی در واقع زمینه‌ای بسیار مهم است که تا حد زیادی به این موضوع وابسته است که روش‌های جدید و نوآورانه در مدیریت کسب و کار و پول‌سازی(درآمدزایی) ایجاد شود. در همین راستا در این گزارش به بررسی میزان فروش و درآمد بازی‌ها در جهان می‌پردازیم.آنچه در ادامه می‌آید، توسط خانم مهشید شهیدی، پژوهشگر همکار دایرک جمع‌آوری و تنظیم شده است.

مروری بر وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال در جهان (بخش اول: مصرف...

در جهان بیش از ۳ میلیارد نفر مخاطب صنعت بازی‌های ویدئویی هستند.پیش‌بینی می‌شود تعداد مخاطبان صنعت بازی تا سال ۲۰۲۶ به ۳ میلیارد و...

تجربه‌خوانی بازی مَنتیله‌پو

تیم استودیو «هیچ» با خلق شخصیت خیالی «منتیله‌پو» امکان تجربه یک کتاب‌خوانی لذت بخش از طریق بازی را برای کودکان فراهم ‌آورده‌است. تجربه‌ای که...

«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم کنسول در پیمایش ملی...

«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» سومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران استخراج شده است. این پیمایش توسط معاونت...

گزارش«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول»

شاخص‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی با عنوان «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» منتشر شد.در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی...

تجربه‌خوانی بازی الفباشی (بازی جدی سال ۱۴۰۲)

با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازی‌سازان و آگاهی از چالش‌ها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای...

تجربه‌خوانی بازی جدی راه ابریشم

با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازی‌سازان و آگاهی از چالش‌ها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای...

ارائه نشان «هوشا» به بازی‌های حوزه علوم شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در آئین پایانی ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی با اشاره به ارائه نشان «هوشا» به محصولات...

«الفباشی» بهترین بازی جدی سال ۱۴۰۲ شد

جایزه بازی‌های جدی سال ۱۴۰۲ روز جمعه، ۸ دی‌ماه در میان جمعی از مسئولان، شرکت‌کنندگان، منتخبان و اهالی رسانه، شش سالگی‌اش را نیز پشت...

تلاش می‌کنیم برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی قدمی برداریم

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آئین پایانی ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی گفت:  تلاش می‌کنیم برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی قدمی برداریم و...

وزرات فرهنگ از طرح‌های کاربردی دانشگاهی در حوزه بازی‌ها حمایت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای خود...

مقالات فینالیست در سمپوزیوم بازی‌‌های جدی سال۱۴۰۲ معرفی شدند

از مجموع ۴۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، ۶ مقاله به صورت  «شفاهی» و ۹ مقاله به صورت «پوستری» مورد پذیرش قرار...

فینالیست‌های جشنواره بازی‌ جدی سال۱۴۰۲ معرفی شدند

از مجموع ۸۴ بازی ارسال شده به دبیرخانه این رویداد بازی‌های زیر در بخش «داخلی» به مرحله نهایی راه پیدا کردند:۱. الفباشی۲. منتیله‌پو۳. بی‌سیم۴....

استفاده رایگان دانشجویان از برنامه‌های ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی

دانشجویان علاقه‌مند به حوزه بازی پژوهی و مطالعات بازی می‌توانند برای حضور آزاد (بدون مقاله) در ششمین رویداد جایزه بازی‌های جدی و استفاده از...

برگزاری اختتامیه رویداد جایزه بازی‌های جدی در روزهای ۷ و ۸...

ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی روزهای ۷ و ۸ دی ماه با برگزاری مراسم اختتامیه و فینال هر سه بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی، هکاتون...

«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم موبایل در پیمایش ملی...

معرفی این بازی‌نگاشت:بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیمایش «نمای باز ۱۴۰۰» با نمونه آماری ۳۰۰۰ نفری در ۸۴ میلیون نفر جمعیت بر اساس برآوردهای مرکز...

«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم رایانه در پیمایش ملی...

معرفی این بازی‌نگاشت:بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیمایش «نمای باز ۱۴۰۰» با نمونه آماری ۳۰۰۰ نفری در ۸۴ میلیون نفر جمعیت بر اساس برآوردهای مرکز...

گزارش ملی مصرف بازیکنان ایرانی در پلتفرم رایانه منتشر شد

«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم رایانه» دومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران استخراج شده است. این پیمایش توسط معاونت...

گزارش نیوزو در موضوع کنسول و رایانه‌ شخصی (بخش اول «بازار...

آنچه در حال حاضر در بازار بازی‌ها اتفاق می‌افتد و آنچه در آینده پیش خواهد آمد.سال گذشته شاهد آن بودیم که بازار بازی‌های دیجیتال...