استفاده از الگوریتم تخمین توزیع برای تولید محتوای رویه‌ای در بازی‌های...

پایان‌نامه «استفاده از الگوریتم تخمین توزیع براي تولید محتواي رویه‌اي در بازي‌هاي رایانه‌اي» در اثر پژوهش و نگارش آرش مرادی کارشناس ارشد هوش مصنوعی...

حمایت بنیاد ملی نخبگان از تیم‌های برگزیده هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۰

هکاتون بنیاد به عنوان یک رویداد رقابتی مسئله‌محور در قالب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان به رسمیت شناخته شد. جایزه بازی‌های جدی بعد از...

نمای دور: نوروساینس و بازی‌های دیجیتال

روندهای علمی امروز بسیار بیشتر از گذشته به‌سوی مطالعات میان‌رشته‌ای حرکت می‌کنند و علوم شناختی به دلیل خصلت‌های ذاتی خود، یکی از کاربردی‌ترین رشته‌ها...

نمای دور: ورزش‌های الکترونیک

در سال‌های اخیر، ورزش‌های الکترونیک، رشد چشمگیری در بازار و تعداد شرکت‌کنندگان نشان داده است. ۱۰ سال پیش، کمتر کسی اعتقاد داشت که بازی‌های...

روندهایی که باید بشناسیم

رشد اقتصادی و جمعیتی صنعت بازی‌های دیجیتال با گذر زمان بازی‌های دیجیتال نه فقط یک سرگرمی صِرف، بلکه بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی این روزهای جوامع...

شیوه‌های گرافیکی در طراحی بازی (بخش اول-انتزاعی)

سبک گرافیکی یک بازی ویدئویی، از مهمترین موارد در توسعه بازی است. سبک بصری یک بازی، اغلب نقش مهمی در تجربه بازیکن از آن...

گزارش «نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم موبایل:نیروی پیشران»

گزارش «نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم موبایل: نیروی پیشران» یکی از گزارش‌های مستخرج از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران است که توسط معاونت...

۷ سال با ورزش‌های الکترونیک: مروری آماری بر مسابقات برگزار شده...

ورزش‌های الکترونیک به عنوان یکی از رقابت‌های ورزشی طرفداران بسیاری را در دنیا به خود جذب کرده‌اند و یکی از بزرگترین جریان‌های صنعت بازی...

عناصر بصری در طراحی یک کاراکتر مستخرج از روایت

عناصر بصری در طراحی یک کاراکتر مستخرج از روایتاین مطالعه بر ایجاد ساختاری برای استخراج سیستماتیک مؤلفه‌های ظاهری شخصیت از یک روایت در بازی...

بازیکنان در حال رشد: اوقات فراغت زنانه در فرهنگ بازی‌های دیجیتال

چکیده این پایان‌نامه توضیحات و پیچیدگی‌های احتمالی مربوط به رابطه زنان با اوقات فراغت و بازی‌های ویدیویی را بررسی می‌کند. یکی از اهداف نویسنده در...

گزارش «بازی ایرانی پرسیتی: خستگی ناپذیری»

بازار بازی‌های موبایلی ایرانی به واسطه موفقیت ژانر کلمات و در دو سال اخیر بازی‌های Match 3، لبریز از عناوینی از این طیف است....

حمایت بنیاد از رویداد رقابتی «بازی‌دانان»

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اهداء جوایز نقدی تا سقف ۱۰ میلیون تومان به طرح‌های برگزیده خود و کمک به تجاری‌سازی آن‌ها از رویداد...

رویداد هکاتون امید در دانشگاه SEU عربستان برگزار شد.

 این هکاتون در راستای توانمندسازی استعدادها در بحران کرونا در دانشکده محاسبات و انفورماتیک دانشگاه SEU و در تاریخ 5 می 2020 برگزار شده...

روندهای پرطرفدار ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۱

به دنبال گزارشی که نیوزو در خصوص برنامه‌های کاربردی موبایل و بازی‌های پرطرفدار این حوزه منتشر کرد، نگاه خود را به سمت بازار ورزش‌های...

نقش طراحی بصری در طراحی بازی

تجزیه و تحلیل طراحی بصری، ساختاری را ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد؛ چگونه بازی‌ها ارزش زیبایی‌شناختی را به گیم‌پلی نسبت می‌دهند و چگونه عناصر...

کتاب«دیپلماسی بازی‌های دیجیتال»

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی»

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

گزارش«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم رایانه: رسوخ»

«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم رایانه: رسوخ» سومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران استخراج می‌شود. این پیمایش توسط معاونت...

پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1400 (SeGaP2021) پاییز امسال و در پنجمین دوره به میزبانی دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار خواهد...

شرکت‌های بازی‌ساز خلاق در شبکه ایران کالا رایگان معرفی می‌شوند

شرکت‌های بازی‌ساز خلاق می‌توانند برای معرفی شرکت و بازی‌های ساخته شده خود در تلویزیون از امکان به‌وجود آمده در این خصوص توسط رسانه ملی...