بهترینهای هفته
و اما بازی Quiz of kings؛ این بازی که در ژانر Trivia تولید شده و گیمپلی بسیار سادهای از دید کاربر دارد، قطعا یک خاطره به یادماندنی از تاریخچه بازیهای دیجیتال در کشور ما را رقم زده است. این بازی در لیگ بازیهای رایانهای ایران ۲۰۱۷، پرمخاطبترین بازی در مسابقات بود. کوییز آو کینگز، همچنین یکی از پرمخاطبترین بازیها در ایران محسوب شده و نیز یکی از پردرآمدترین بازیها در کشور به حساب میآید.
فدراسیون نرمافزارهای تعاملی اروپا (Interactive Software Federation of Europe-ISFE) به عنوان یک فدراسیون مستقل صنفی، هر ساله مختصات بازار و صنعت بازیهای دیجیتال اروپا را در قالب گزارشهای آماری منتشر میکند. ISFE از تمام شرکتهای بازیساز اروپا، انجمنهای ملی...
«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی پایاننامههای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاههای مختلف که به تازگی در حوزه بازیهای دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد. در این زمینه اگر از پایاننامه خود دفاع...
داغترین مطالب
آنچه باید در TGC یاد بگیریم
رویداد TGC2018 هم با تمامی محتوا و حواشی خلق شده برای آن به پایان رسید. این رویداد که با هدف اولیه خلق شبکههای همکاری میان فعالان داخلی و جهانی برگزار میگردد، از سوی موافقان به دلیل تنظیم سطح فعالیت بازیسازان داخلی بر اساس روندهای بینالمللی مورد استقبال است و از سوی مخالفان، به دلیل آنکه دروازهای بالقوه را برای ورود بازیهای لوکالایز باز میکند، مورد نقد واقع میشود.
ارائه مقالات شفاهی در سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی ۱۳۹۸
عنوان مقاله:Comparative Evaluation Of Simulation Versus Serious Game On The Smartphone Platform For Training Nursing Students In Cardiopulmonary Resuscitation: A Randomized Controlled Trialنویسندگان:زهرا فارسی،...
بازار جهانی بازیهای دیجیتال در می ۲۰۲۰ به نقل از سوپردیتا
متن زیر ترجمه گزارش اخیر سوپردیتا است که هفته گذشته منتشر شده و به تحلیل وضعیت بازار جهانی بازیهای دیجیتال در ماه گذشته میلادی...
کدام بازیهای موبایلی بالاترین امتیازها را میگیرند؟ / یادداشت دوم از سلسله تحلیلهای رگرسیونی...
در این گزارش بهطور مفصل به بررسی تکمیلی یادداشت اول با تغییراتی اساسی در مدل برازش دادهشده بر دادههای کافه بازار میپردازیم. همانطور که...
آخرین مقالات
سخنرانی دکتر سلیا هودنت در سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی ۱۳۹۹
طرح پیشنهادی نباید انسان را وادار به تطبیق با شرایط موجود کند بلکه باید بستری را فراهم آورد تا تکنولوژی، رابط کاربری و تمامی...
تجربهخوانی بازی جدی مغزینه
بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازیهای مختلفی که بهتازگی تولید شدهاند، تحت عنوان...
گزارش«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم کنسول: سرزمین رویایی»
گزارش «نمای نزدیک 1398- پلتفرم کنسول: سرزمین رویایی» دومین گزارش مستخرج از پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجتال در ایران است که توسط معاونت پژوهش...
بازینگاشت تماشای بازی ۱۳۹۸: تخمینی برای بازار استریمینگ در ایران
معرفی این بازینگاشت:
استریمینگ بازی یکی از روندهای رسانهای رو به رشد در حوزه بازی محسوب میشود که خصوصا با ظهور پدیده کرونا شدیدا رشد...
مقالات برگزیده بنیاد در ششمین کنفرانس «بازیهای رایانهای: فرصتها و چالشها»...
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال(دایرک) به نمایندگی از بنیاد ملی بازیهای رایانهای در ششمین دوره کنفرانس «بازیهای رایانهای: فرصتها و چالشها» با قرائت بیانیه پایانی...
گزارش نیوزو از روندهای بازار تلفنهمراه در سال ۲۰۲۱
سال 2021 سال ارزشمند و بزرگی برای بازار موبایل خواهد بود. این تغییرات چشمگیر همراه با پنج ترند مهم در دنیای تلفنهمراه است که...
اخلاق در بازیهای آنلاین چندنفره
این مطالعه به شناخت تأملات اخلاقی بازیکنان دربازیهای چندنفره آنلاین، میپردازد. درواقع رفتارهای آسیبرسان بازیکنان دربازیهای چندنفره آنلاین اشکال مختلفی نظیر کلاهبرداری، هک، تقلب،...
بازی ایرانی آمیرزا: هنر عامهپسند بودن
بازی آمیرزا از جمله مثالهایی است که میتواند در پاسخ به جمع کثیری از باورهای نادقیق ارائه شود. میپرسند مگر بازی برای کودکان نیست؟...
بازینگاشت «شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در سال ۱۳۹۸»
معرفی این بازینگاشت:
این بازینگاشت نمونهای مصور از دادههای کلیدی پیمایش ملی در سال 1398 است و الگوی مصرف بازیهای دیجیتال را در کشور نشان...
فراخوان ارسال سند طراحی بازی جدی (GDD) برای تقویت مهارتهای فردی...
معاونتهای پژوهش و حمایت (ساختار همگرا) بنیاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در همکاری مشترکی...