آخرین مقالات

سخنرانی دکتر سلیا هودنت در سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۳۹۹

طرح پیشنهادی نباید انسان را وادار به تطبیق با شرایط موجود کند بلکه باید بستری را فراهم آورد تا تکنولوژی، رابط کاربری و تمامی...

تجربه‌خوانی بازی جدی مغزینه

بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازی‌های مختلفی که به‌تازگی تولید شده‌اند، تحت عنوان...

گزارش«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم کنسول: سرزمین رویایی»

گزارش «نمای نزدیک 1398- پلتفرم کنسول: سرزمین رویایی» دومین گزارش مستخرج از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران است که توسط معاونت پژوهش...

بازینگاشت تماشای بازی ۱۳۹۸: تخمینی برای بازار استریمینگ در ایران

معرفی این بازی‌نگاشت: استریمینگ بازی یکی از روندهای رسانه‌ای رو به رشد در حوزه بازی محسوب می‌شود که خصوصا با ظهور پدیده کرونا شدیدا رشد...

مقالات برگزیده بنیاد در ششمین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها»...

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال(دایرک) به نمایندگی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ششمین دوره کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها» با قرائت بیانیه پایانی...

گزارش نیوزو از روندهای بازار تلفن‌همراه در سال ۲۰۲۱

سال 2021 سال ارزشمند و بزرگی برای بازار موبایل خواهد بود. این تغییرات چشمگیر همراه با پنج ترند مهم در دنیای تلفن‌همراه است که...

اخلاق در بازی‌های آنلاین چندنفره

این مطالعه به شناخت تأملات اخلاقی بازیکنان دربازی‌های چندنفره آنلاین، می‌پردازد. درواقع رفتارهای آسیب‌رسان بازیکنان دربازی‌های چندنفره آنلاین اشکال مختلفی نظیر کلاه‌برداری، هک، تقلب،...

بازی ایرانی آمیرزا: هنر عامه‌پسند بودن

بازی آمیرزا از جمله مثال‌هایی است که می‌تواند در پاسخ به جمع کثیری از باورهای نادقیق ارائه شود. می‌پرسند مگر بازی برای کودکان نیست؟...

بازینگاشت «شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در سال ۱۳۹۸»

معرفی این بازی‌نگاشت: این بازینگاشت نمونه‌ای مصور از داده‌های کلیدی پیمایش ملی در سال 1398 است و الگوی مصرف بازی‌های دیجیتال را در کشور نشان...

فراخوان ارسال سند طراحی بازی جدی (GDD) برای تقویت مهارت‌های فردی...

معاونت‌های پژوهش و حمایت (ساختار همگرا) بنیاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در همکاری مشترکی...