Sign in Join
  • گزارش‌های آماری و تحلیلی
    • گزارش‌های پیمایش ملی
    • اینفوگرافیک‌ها
    • مطالعات موردی
    • گزارش‌های تحلیلی
  • دریچه: مطالعات بازی
    • نشریات دوره‌ای
    • مرور منابع علمی
    • کتاب‌های دایرک
    • نشست گفتمان بازی
  • گردایه: مطالعات بازار
  • بازی‌های جدی
    • سیگپ
    • معرفی بازی‌های جدی
    • تجربه‌خوانی
  • خبرها
  • سیگپ
Sign in
Welcome!Log into your account
Forgot your password?
Create an account
Sign up
Welcome!Register for an account
A password will be e-mailed to you.
Password recovery
Recover your password
Search
  • Sign in / Join
Sign in
Welcome! Log into your account
Forgot your password? Get help
Create an account
Create an account
Welcome! Register for an account
A password will be e-mailed to you.
Password recovery
Recover your password
A password will be e-mailed to you.

مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک)

  • گزارش‌های آماری و تحلیلی
    • گزارش‌های پیمایش ملی
    • اینفوگرافیک‌ها
    • مطالعات موردی
    • گزارش‌های تحلیلی
  • دریچه: مطالعات بازی
    • نشریات دوره‌ای
    • مرور منابع علمی
    • کتاب‌های دایرک
    • نشست گفتمان بازی
  • گردایه: مطالعات بازار
  • بازی‌های جدی
    • سیگپ
    • معرفی بازی‌های جدی
    • تجربه‌خوانی
  • خبرها
  • سیگپ
فراخوان هفتمین جایزه بازی‌های جدی(SeGaP2026) منتشر شد
سیگپ

فراخوان هفتمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی (SeGaP2026) منتشر شد

10 نوامبر 2025
مجموعه گزارش‌های بازی‌های دیجیتال
گزارش‌های تحلیلی

مجموعه گزارش‌های بازی‌های دیجیتال

ورزش های الکترونیک
نمای دور

گزارش نمای دور: ورزش‌های الکترونیک

اقتباس در بازی‌: نتیجه امتیاز مصرف‌کنندگان برای بازی‌های بازسازی‌شده و بازآفرینی‌شده (1997 تا 2022)
مرور منابع علمی

اقتباس در بازی‌: نتیجه امتیاز مصرف‌کنندگان برای بازی‌های بازسازی‌شده و بازآفرینی‌شده (1997 تا 2022)

رویداد سیگپ (SeGaP_ جایزه بازی‌های جدی)
سیگپ

معرفی رویداد سیگپ (SeGaP _جایزه بازی‌های جدی)

Latest

  • All
  • Gameographic
  • Report
  • اینفوگرافیک‌ها
  • بازی‌های جدی
  • تجربه‌خوانی
  • تحقیقات دایرک
  • خبرها
  • دریچه: مطالعات بازی
  • سیگپ
  • کتاب‌های دایرک
  • گردایه: مطالعات بازار
  • گزارش‌های پیمایش ملی
  • گزارش‌های تحلیلی
  • مرور منابع علمی
  • مطالعات موردی
  • معرفی بازی‌های جدی
  • نشریات دوره‌ای
  • نشست گفتمان بازی
  • یادداشت
More
    فراخوان هفتمین جایزه بازی‌های جدی(SeGaP2026) منتشر شد
    سیگپ

    فراخوان هفتمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی (SeGaP2026) منتشر شد

    مجموعه گزارش‌های بازی‌های دیجیتال
    گزارش‌های تحلیلی

    مجموعه گزارش‌های بازی‌های دیجیتال

    ورزش های الکترونیک
    نمای دور

    گزارش نمای دور: ورزش‌های الکترونیک

    اقتباس در بازی‌: نتیجه امتیاز مصرف‌کنندگان برای بازی‌های بازسازی‌شده و بازآفرینی‌شده (1997 تا 2022)
    مرور منابع علمی

    اقتباس در بازی‌: نتیجه امتیاز مصرف‌کنندگان برای بازی‌های بازسازی‌شده و بازآفرینی‌شده...

    رویداد سیگپ (SeGaP_ جایزه بازی‌های جدی)
    سیگپ

    معرفی رویداد سیگپ (SeGaP _جایزه بازی‌های جدی)

    طراحی روایت شخصیت‌محور در بازی‌های دیجیتال: یک مرور گسترده
    مرور منابع علمی

    طراحی روایت شخصیت‌محور در بازی‌های دیجیتال: یک مرور گسترده

    تأثیر مکانیک‌های تصمیم‌گیری اخلاقی در بازی‌های ویدئویی بر هوش اخلاقی بازیکنان
    مطالعات موردی

    تأثیر مکانیک‌های تصمیم‌گیری اخلاقی در بازی‌های ویدئویی بر هوش اخلاقی بازیکنان

    همگرایی اقتصادهای دیجیتال: تحلیلی جامع از نقش رمزارز و بلاک‌چین در صنعت بازی‌های ویدئویی
    مطالعات موردی

    همگرایی اقتصادهای دیجیتال: مطالعه‌ای جامع پیرامون رمزارز در صنعت بازی‌های ویدئویی

    بازی‌های لاوکرفتی: زندگی پس از مرگ هیولاها در پلتفرم استیم
    مرور منابع علمی

    بازی‌های لاوکرفتی: زندگی پس از مرگ هیولاها در پلتفرم استیم

    گزارش رویداد ویژه بانوان در گیمینگ و توسعه بازی
    مطالعات موردی

    رویداد مخصوص بانوان در گیمینگ و توسعه بازی

    «در خانه بودن» در بازی‌های ویدئویی:خانه‌های دوم، مخاطبان و زیبایی‌شناسی
    مرور منابع علمی

    «در خانه بودن» در بازی‌های ویدئویی:خانه‌های دوم، مخاطبان و زیبایی‌شناسی

    گزارش جامع اندازه، سهم و رشد تبلیغات موبایلی (۲۰۲۵)
    مطالعات موردی

    اندازه، سهم و رشد بازارتبلیغات موبایلی گزارش (۲۰۲۵)

    بنچمارک جهانی بازی‌های موبایلی ۲۰۲۵ (GameAnalytics)
    گزارش‌های تحلیلی

    بنچمارک جهانی بازی‌های موبایلی ۲۰۲۵(GameAnalytics)

    گزارش‌های پیمایش ملی

    گزارش نمای دور، بازی‌های ویدئویی هیبرید کژوال

    مطالعات موردی

    گزارش صنعت بازی‌های ویدئویی ۲۰۲۵:ابعاد بازار و روند‌ها

    قفل‌گشایی درآمد بازی‌ها: مدل‌های درآمدی، روش‌های پرداخت و رفتار بازیکنان تا ۲۰۲۷
    مرور منابع علمی

    رازهای درآمدزایی بازی‌ها: عادت‌های بازیکنان و شیوه‌های پرداخت در غرب

    بازار جهانی بازی‌های ویدئویی 2024 و چشم‌انداز آینده
    مرور منابع علمی

    گزارش بازار جهانی بازی‌های ویدئویی 2024 و چشم‌انداز آینده

    گزارش گرایش بازیکنان به IPهای محبوب
    گردایه: مطالعات بازار

    مطالعه جهانی بازیکنان :۲۰۲۵ بررسی گرایشها و محبوبیت IPهای سرگرمی

    تصویر مفهوم بازی‌های ابری که امکان بازی روی دستگاه‌های مختلف را بدون دانلود فراهم می‌کند
    گزارش‌های تحلیلی

    گزارش تحلیلی: بازی ابری (Cloud Gaming)

    گونه‌شناسی فرابازیکن‌ها: شناسایی انواع بازیکنان بر اساس فعالیت‌های فراتر از بازی
    مرور منابع علمی

    گونه‌شناسی فرابازیکن‌ها: شناسایی انواع بازیکنان بر اساس فعالیت‌های فراتر از بازی

    اتاق فرار
    تحقیقات دایرک

    قوانین و مقررات راه‌اندازی اتاق‌های فرار در کشورهای مختلف دنیا

    Gameographic

    تحلیل روندهای درآمدی و کسب‌وکار ۱۰ شرکت برتر بازی‌های‌ویدئویی

    Gameographic

    نحوه تعامل مصرف‌کنندگان با بازی‌های امروزی

    Gameographic

    گزارش نیوزو از بازار کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی “سال 2024”

    Gameographic

    گزارش نیوزو از وضعیت صنعت بازی‌های ویدئویی در جهان “سال 2024”

    Gameographic

    چشم‌انداز صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سال 2025

    عذر و بهانه برای بازی بزرگ‌سالان: تئوری گافمن در خصوص رهایی از شرم در بازی کردن
    مرور منابع علمی

    عذر و بهانه برای بازی بزرگ‌سالان: تئوری گافمن در خصوص رهایی...

    Gameographic

    تحلیل گزارش صنعت بازی‌های ویدئویی (۲۰۲۳ تا سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵)

    Gameographic

    گزارش صنعت بازی‌های ویدئویی (۲۰۲۳ تا سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵)

    Gameographic

    محبوبیت بی‌سابقه بازی‌های ویدئویی در میان نسل آلفا؛ وضعیت صنعت بازی‌های...

    خبرها

    منتخبان جایزه بازی‌های جدی معرفی شدند

    ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی
    سیگپ

    گزارش ششمین دوره سیگپ(SeGaP_جایزه بازی جدی)

    کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال
    کتاب‌های دایرک

    کتاب «تاریخ بازی‌های دیجیتال»

    خبرها

    جایزه پایان‌نامه برتر سال در حوزه مطالعات بازی‌های ویدئویی

    خبرها

    حضور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در هفتمین همایش بین‌المللی...

    خبرها

    مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور به جمع حامیان هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات...

    خبرها

    انتشار مقالات منتخب هفتمین همایش بازی‌های دیجیتال در نشریه «مطالعات رسانه‌های...

    خبرها

    اعلام آمادگی پژوهشگاه فرهنگ، هنر  و ارتباطات برای همکاری در هفتمین...

    خبرها

    معرفی اعضای کمیته علمی هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال

    خبرها

    اعلام آمادگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای همکاری در هفتمین همایش...

    خبرها

    حضور اپلیکیشن «بله» در همایش علمی بازی‌های رایانه‌ای با محوریت چت‌بات

    خبرها

    همکاری مشترک اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و بنیاد ملی...

    خبرها

     کارگاه دو روزه مدرسه بازی‌­های جدی برگزار می‌شود

    سیگپ

    هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار می‌شود

    کتاب‌های دایرک

    کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها وظرفیت‌ها) »

    گردایه: مطالعات بازار

    گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی سال 1402

    دریچه: مطالعات بازی

    چگونه هوش مصنوعی (AI) در سال ۲۰۲۴ صنعت بازی‌های ویدئویی را...

    گردایه: مطالعات بازار

    نگاهی به صنعت بازی‌های دیجیتال در آلمان

    مرور منابع علمی

    مروری بر فعالیت برخی از مراکز آموزش بازی سازی در جهان...

    مرور منابع علمی

    مروری بر فعالیت برخی از مراکز آموزش بازی سازی در جهان...

    دریچه: مطالعات بازی

    توسعه‌دهندگان یونیتی از متاورس چه می‌دانند؟ (بخش دوم)

    دریچه: مطالعات بازی

    توسعه‌دهندگان یونیتی از متاورس چه می‌دانند؟ (بخش اول)

    دریچه: مطالعات بازی

    تحلیل نقش شکست دربازی‌های ویدئویی: چگونه باختن می‌تواند پاداش‌دهنده باشد؟!

    گزارش‌های پیمایش ملی

    گزارش «تفکیک بازیکنان ایرانی» برای نخستین بار در ایران منتشر شد

    Gameographic

    نمایه شدن مقالات پذیرفته شده ششمین سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1402...

    Gameographic

    رونمایی از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال

    Gameographic

    نرم‌افزار همستر کامبت و چگونگی استفاده از گیمیفیکیشن در جذب مخاطب

    تجربه‌خوانی

    تجربه‌خوانی بازی بی‌سیم

    گردایه: مطالعات بازار

    مروری بر وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتالی در جهان (بخش دوم: درآمد...

    گردایه: مطالعات بازار

    مروری بر وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال در جهان (بخش اول: مصرف...

    Load more
    مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) از سال 1394 با این هدف اصلی ذیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاسیس شد که سهم تحقیقات را در اکوسیستم بازی‌های دیجیتال در کشور ارتقا بخشد. در این راستا دایرک، تعاملی استراتژیک را با بازیگران اصلی این عرصه شامل شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی، سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها، دانش‌پژوهان و سیاست‌گذاران برقرار نموده است.

    Contact us: direc1394@Gmail.com
    • درباره ما
    © Digital Games Research Center