Trending Now
از دست ندهید
شماره سوم: بازیهای دیجیتال و اعتیاد
در شماره سوم ماهنامه مطالعات بازی با موضوع اعتیاد به بازیهای دیجیتال به عنوان موضوعی علمی و قابل مطالعه و نیز اصطلاحی عامیانه آشنا میشویم که بدون مطالعه آن، شاید هرگز دیدگاه مطلوبی نسبت به واژه اعتیاد در فضای دیجیتال به ویژه بازی را نتوانیم درک کنیم.
اخبار سبک زندگی
گزارش «نمای باز ۱۴۰۲: شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران»...
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۲» مبتنی بر دادههای حاصل از یک پیمایش ملی است که طی آن اطلاعات ۶٬۵۲۱ خانوار (معادل ۲۰٬۹۰۱ نفر)...
لایو سرویس
صنعت بازیهای ویدئویی در دهههای اخیر بهطور بنیادین از یک مدل مبتنی بر «فروش محصول» به یک مدل «ارائه خدمت» تغییر یافته است. این...
طراحی منزل
تکنولوژی و گجتها
در هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۷ چه خبر بود؟
در نخستین دوره هکاتون بازیهای جدی، با حمایت «موسسه نیماد» و «شتاب دهنده آواگیمز»، دو مسئله «فرهنگسازی برای مصرف منطقی دارو» و «تشخیص و بهبود اوتیسم و تعامل با بیماران اوتیستیک» به عنوان موضوعات محوری گیم جم انتخاب شدند. در مجموع ۱۹ تیم در «صندوق نوآوری و شکوفایی» در این رویداد به رقابت پرداختند.
[td_block_social_counter custom_title=”ما را دنبال کنید” style=”style4 td-social-colored” facebook=”tagDiv” twitter=”envato” youtube=”envato”]
پیشرفتهترین ها
آخرین نقد و بررسیها
روندهای پیشبینیشده از دیدگاه نیوزو برای سال ۲۰۱۸
در سال ۲۰۱۸ باید منتظر چه رخدادهایی در صنعت بازی در جهان باشیم؟ در ادامه به پیشبینی نیوزو از رویدادهای پیش رو در سال...
آموزشی
تخصیص امتیاز نخبگی به برترینهای هکاتون ۱۴۰۱
بنیاد ملی نخبگان، امتیاز فعالیت نخبگی را به منتخبان هکاتون بازیهای جدی ۱۴۰۱ تخصیص میدهد.رویداد هکاتون ۱۴۰۱با موضوع «مراجعه به کتابخانهها» به عنوان یک...
شماره چهاردهم: بازیهای دیجیتال و سبک زندگی
در شماره چهاردهم ماهنامه دریچه، به موضوع محوری «سبک زندگی» پرداختهایم، موضوعی تحقیقاتی که به لحاظ ماهیت میانرشتهای، طیف وسیعی از رشتههای دانشگاهی و رویکردهای پژوهشی را تحت تأثیر قرار داده است.
مجموعه سخنرانیها در مسیر سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی ۱۴۰۰ آغاز شد
زمانبندی این مجموعه سخنرانیها از ۲۱ مهرماه الی ۲۴ آبانماه خواهد بود.
برگزاری به صورت آنلاین است.
حضور برای ثبتنامکنندگان رایگان است
...
شماره ششم: بازیهای دیجیتال و هویت
در شماره ششم از ماهنامه مطالعات بازی، مولفه هویت به عنوان متغیری نرم، انتزاعی و غیر ملموس مورد بررسی قرار گرفته است. شاید به جرأت بتوان گفت موضوع این ماهنامه نه تنها متفاوت بلکه بسیار از اثرگذار بر دیگر موضوعات و حوزههای متعلق به مطالعات بازی می باشد.
شماره دهم: بازیهای دیجیتال و واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی
در شماره دهم ماهنامه دریچه، به بررسی پژوهشهای برتر در زمینه فناوریهای واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی در حیطه بازیهای دیجیتال میپردازیم. واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی میروند تا به یک معنا رقیب دنیای واقعی یا به یک معنا توسعهدهنده دنیای واقعی باشند.


























































