عنوان کارگاه: بازیوارسازی، محملی برای کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی درآیشی [ایمپکت]
تاریخ کارگاه: 16 آبانماه 1400 ساعت 14 الی 17:30
ارائه دهندگان:
- دکتر بهرام هوشیار یوسفی: معمار/ پژوهشگر/ مدرس دانشگاه/ متخصص بازیوارسازی (عضو جامعه معماران و اساتید دانشگاه سوئد)
- دکتر هانا میرخضری: معمار/ پژوهشگر/ مدرس دانشگاه/ متخصص بازیوارسازی (هم بنیانگذار گروه نوآوری و بازیوارسازی دگردیس)
- دکتر سعیده قریشی: پژوهشگر دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران/ مشاور نوآوری (مدیرعامل اندیشکده برساو (برنامه ساختار واحد))/ مدیرمسئول نشریه شهر نوآور
دروس آموخته کارگاه:
ابتدا مفاهیم بازیوارسازی به صورت مقدماتی ارائه خواهد شد:
- تعاریف کلی
- عناصر بازیوارسازی
- ساختار مفاهیم طراحی بازی
- گونههای بازیوار کردن یک سامانه
- فرایند طراحی و ساخت بازی
- تمرین
2- مفاهیم مرتبط با کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی، گونهها، نتایج و فرایند کارآفرینی ارائه شده، دانشآموختهها به صورت انفرادی به تمریناتی چند در جهت تثبیت مفاهیم ارايه شده خواهند پرداخت.
- تعریف کارآفرینی
- کارآفرینی اجتماعی
- کارآفرینی درآیشی
- نتایج و فرایند کارآفرینی
- تمرین
3- سپس ترکیب این مفاهیم با تجاریسازی ایدهها در قالب بوم مدل کسب و کار و بوم نابِ بازیوارسازی مورد بحث قرار گرفته، شرکتکنندگان با کمک مدرس نحوه تجاری سازی ایدهای بازیوار را تمرین خواهند کرد.
- تعاریف و بوم مدل کسبوکار
- بوم ناب
- بوم ناب بازیوارسازی
- هدف از تدوین بوم مدل برای ایدههای بازیوار
- تمرین
4- در بخش پایانی چارچوب بوم تاثیرات [ایمپکت] در ساختار اجتماعی فرایندهای بازیوار مورد بحث قرار گرفته، شرکتکنندگان در قالب یک پروسه تفکر گروهی و با کمک مفاهیم آموزش داده شده طی کارگاه به طراحی بوممدل میپردازند.
- چارچوب بوم تاثیرات [ایمپکت]
- چارچوب بوم تاثیرات [ایمپکت] در ساختار اجتماعی فرایندهای بازیوار
- تمرین
و نهایتا آموختهاید چگونه، ایدهبازیوار خود را در قالب یک فرآیندکارآفرینی به مرحله تجاریسازی برسانید …