معرفی کتاب:
این کتاب یکی از نخستین پژوهشهای جامع در حوزه بازارپردازی بازیهای ویدئویی در ایران است. نویسندگان ابتدا با مروری بر تجربه جهانی نشان میدهند که چگونه بازارپردازی (Merchandising) میتواند به توسعه اقتصادی و فرهنگی صنعت بازی کمک کند. سپس با روشهای کیفی و از طریق مصاحبه با بازیسازان، چالشها و موانع بازارپردازی در ایران را استخراج و مدلی نظری ارائه کردهاند. در نهایت، با تحلیل ۱۰۰ بازی ایرانی، تصویری از وضعیت شخصیتهای بازی در ایران ارائه میشود؛ تصویری که نشان میدهد ظرفیتهای مهمی برای بهرهگیری از فرهنگ، تاریخ و اسطورههای ایرانی در حوزه بازارپردازی وجود دارد، اما تاکنون کمتر به آن توجه شده است.
فهرست مطالب:
فصل اول :مروری بر وضعیت جهانی بازارپردازی بازیهای ویدئویی
فصل دوم: چالشهای بازارپردازی در ایران (از نگاه بازیسازان)
فصل سوم :بررسی شخصیتهای بازی در ایران
نویسندگان: مهشید شهیدی، محمدصادق دهنادی
ناشر: بنیاد ملی بازیهای رایانهای
تعداد صفحات: ۶۲