اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه رسانه‌های تخصصی

0
300

پیرو نشست گفتمان بازی با عنوان «جایگاه و اقتصاد رسانه‌های تخصصی بازی‌های ویدئویی در ایران» که با حضور امیر گلخانی (دبیر تحریریه بازینما)، محسن وفانژاد (سردبیر ویجیاتو)، علی فخار (مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی­های رایانه‌­ای) و دکتر داتیس خواجه‌ئیان (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد و با توجه به مباحث مطرح شده که منعکس‌کننده دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان رسانه‌های تخصصی بازی در ایران است، اولویت‌های پژوهشی زیر برای تدوین پایان‌نامه‌های مرتبط معرفی می‌شوند:

–        شناسایی و اولویت‌بندی کارکردهای رسانه‌های تخصصی بازی‌های دیجیتال

–        ارائه مدلی برای اثرگذاری رسانه‌های تخصصی در افزایش موفقیت بازی‌های ایرانی

–        نحوه شکل‌گیری ژورنالیسم فرآیند-محور در رسانه‌های تخصصی بازی‌های دیجیتال

–        سیاست‌های مرتبط با تربیت ژورنالیست تخصصی بازی‌های دیجیتال

–        ذائقه‌شناسی مخاطبان رسانه‌های تخصصی بازی‌های دیجیتال

–        بررسی روش‌های نوین رسانه‌ای برای برقراری ارتباط با مخاطب بازی‌های دیجیتال

–        مدل‌های نوین کسب‌وکار رسانه‌های تخصصی بازی‌های دیجیتال

دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهش‌ها در این حوزه‌ اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزه‌های مرتبط مانند علوم ارتباطات، مدیریت رسانه، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاست‌گذاری فرهنگی، روزنامه‌­نگاری و… دعوت به عمل می‌آورد که در مسیر حل مشکلات صنعت بازی، با سایر فعالان این اکوسیستم همراه شوند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here