دومین نشست گفتمان بازی: بررسی وضعیت ورزش‌های الکترونیک در ایران

0
502

با توجه به نوپا بودن صنعت بازی­‌های دیجیتال در کشور، غالب جریان­‌های روبه‌جلو برای طرح مسئله توسط بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای اتفاق می­‌افتد و بیرون از بنیاد، عمدتاً یا جریانی برای توسعه این هنر-صنعت شکل نمی­‌گیرد و یا به صورت منفی صرفاً بر تهدیدهای ناشی از این بازی‌­ها متمرکز است.

این معضل باعث شده تا مطالبات و چالش­‌های بازی­‌سازان نادیده گرفته شود، راهکارها و تلا‌ش‌های باز‌ی‌پژوهان بهره­‌وری کافی را نداشته باشد و نهادهای دولتی نیز از اثربخشی لازم برخوردار نباشند. در عین حال مخاطب عام این صنعت که بیش از 28 میلیون ایرانی را شامل می‌­شود نیز درک درستی از وضعیت این اکوسیستم ندارند و به همین دلیل این چرخه نامتصل و ناکارآمد به درستی حرکت نمی­کند.

در همین راستا، با هدف گفتمان­‌سازی میان صنعت، دانشگاه و دولت و همچنین ایجاد جریان رسانه‌ای در سطح گسترده برای مردم، مجموع نشست­‌های تخصصی «گفتمان بازی» در نظر گرفته شده است که به صورت مشترک توسط معاونت پژوهش و مدیریت روابط عمومی بنیاد برگزار خواهد شد.

برای هر یک از این نشست­‌های تقریباً 2 ساعته، ابتدا موضوعی اولویت­‌دار مشترکاً توسط دو واحد و با جلب نظرات و بازخوردها از صنعت و با تکیه بر نیازها و چالش­های فعالان صنعت که امکان برطرف شدن آن­‌ها توسط دانشگاه و دولت وجود دارد تعیین شده و در روز برگزاری نشست سه کارشناس هریک به نمایندگی از صنعت، دولت و دانشگاه به علاوه یک مجری کارشناس در کنار یکدیگر قرار می­‌گیرند. در قالب این نشست، نماینده صنعت به طرح معضلات صنعت پرداخته و نمایندگان دولت و دانشگاه نیز بر نقش­‌ها و راه ­حل‌­های خود در آن موضوعات تمرکز می­ن‌مایند.

دومین نشست از این مجموعه با عنوان «بررسی وضعیت ورزش‌های الکترونیک در ایران» در روز سه‌شنبه مورخ 23 مهرماه 1398 در محل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. مهمانان این نشست، آقایان ابوذر بابارضا، بهنود اناری، آرش عیاری و خانم دکتر نوشین بنار هستند که پیرامون وضعیت ورزش‌های الکترونیک در ایران و چالش‌های آن به گفتگو خواهند پرداخت. همچنین حضور برای تمامی علاقه‌مندان بصورت رایگان خواهد بود. 

محورهای کلیدی این نشست به شرح زیر هستند:

  • بررسی وضعیت ورزشکاران E-Sports و چالش‌ زنان نامرئی

  • مدل‌های درآمدزایی و استراتژی‌های طراحی مسابقات

  • نقش دولت در گسترش و مشروعیت‌بخشی به این ورزش‌ها

  • اهمیت زیرساخت‌های فنی و حامیان مالی

  • چالش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران برای توسعه E-Sports

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here