پیرو دومین نشست گفتمان بازی با عنوان «بررسی وضعیت ورزشهای الکترونیک در ایران» که با حضور آرش عیاری (سردبیر زومجی) به عنوان مجری/ کارشناس، دکتر نوشین بنار (استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان) به عنوان نماینده دانشگاه، علی فخار (مدیر برندینگ بنیاد ملی بازیهای رایانهای) به عنوان نماینده دولت و بهنود اناری (رئیس کمیته برگزاری مسابقات جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران) به عنوان نماینده صنعت، به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد و با توجه به مباحث مطرح شده که منعکسکننده دغدغهها و چالشهای فعالان ورزشهای الکترونیک در ایران است، اولویتهای پژوهشی زیر برای تدوین پایاننامههای مرتبط معرفی میشوند:
– تدوين نظام باشگاهداري ورزشهای الكترونيك ايران
– طراحي مدل تجاریسازی ورزشهای الكترونيك در ايران
– شناسايي عوامل موثر در توسعه بازار و تقاضای ورزشهای الكترونيك در ایران
– شناسایی و تبیین راهکارها و روشهای تامین مالی برای ورزشهای الکترونیک در ایران
– تحلیل عوامل اثرگذار بر بهرهوری اقتصادی ورزشهای الكترونیک در ایران
– بررسي و شناسايي سازوکار کشف استعداد در ورزشهای الكترونيك
– تربیت و اشتغال نیروی کار متخصص برای ورزشهای الکترونیک در ایران
– تبیین ساختار کارکردی و نهادی ذینفعان توسعه ورزشهای الکترونیک در ایران
– بررسی عوامل موثر بر تربیت قهرمانهای ورزشی در حوزه ورزشهای الکترونیک در ایران
– طراحی ابزار و برنامههای سیاستی دولت برای توسعه ورزشهای الکترونیک
– بررسي عوامل موثر در توسعه ورزشهای الكترونيك برای بانوان
– مطالعه ابعاد فیزیولوژیک، روانشناختی، رفتاری و اجتماعی ورزشهای الکترونیک در ایران
دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهشها در این حوزه اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزههای مرتبط مانند مدیریت ورزشی، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاستگذاری فرهنگی و… دعوت به عمل میآورد که در مسیر حل مشکلات صنعت بازی، با سایر فعالان این اکوسیستم همراه شوند.