اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه بازی‌های جدی

0
170

پیرو برگزاری چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و تجاری‌سازی بازی‌های جدی» که با حضور سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش عالی سپاهان، مدیر مرکز مشاوره روانشناختی توتیا و برنده عنوان «بازی جدی سال 1396» برای بازی طرلان، جناب آقای دکتر مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی 1398، جناب آقای دکتر سخاوت، رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز و برنده عنوان «بازی جدی سال 1398» برای بازی تیزران، جناب آقای دکتر حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر جایزه بازی‌های جدی و جناب آقای سپهر ترابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه بازی‌نامه به عنوان مجری نشست به میزبانی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص بازی‌های جدی پرداختند.

جزئیات این جلسه را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

با توجه به مباحث مطرح شده، اولویت­‌های پژوهشی زیر در حوزه بازی‌های جدی اعلام می‌شوند:

  • ماهیت‌­شناسی بازی­‌های جدی
  • بررسی اصول فنی ویژه طراحی بازی‌های جدی همچون زیبایی‌‌شناسی بازی‌ها و طراحی تجربه کاربری با تمرکز بر سرگرم‌سازی مخاطب حین القای هدف جدی
  • مطالعه موردی طراحی و ارزیابی استفاده از بازی‌­های جدی در حوزه آموزش، تبلیغات، فرهنگ‌­سازی، بهداشت و درمان و…
  • سازوکار تجاری‌­سازی و مکانیک‌­های پول‌سازی از بازی­‌های جدی
  • نحوه درگیرسازی رسانه­‌ها و سایر نهادهای مرتبط در ترویج مصرف بازی­‌های جدی
  • تحلیل روندهای اقتصادی و پژوهشی حوزه بازی­‌های جدی در ایران و جهان
  • نقش و نحوه تعامل دولت، دانشگاه و صنعت برای رشد بازی‌های جدی

دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهش‌ها در این حوزه‌ اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزه‌های مرتبط مانند مدیریت ورزشی، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاست‌گذاری فرهنگی و… دعوت به عمل می‌آورد که در مسیر حل مشکلات صنعت بازی، با سایر فعالان این اکوسیستم همراه شوند. برای ارائه پیشنهادات با ایمیل دایرک به نشانی research@ircg.ir در تماس باشید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here