پیرو برگزاری چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و تجاریسازی بازیهای جدی» که با حضور سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش عالی سپاهان، مدیر مرکز مشاوره روانشناختی توتیا و برنده عنوان «بازی جدی سال 1396» برای بازی طرلان، جناب آقای دکتر مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی سمپوزیوم بازیهای جدی 1398، جناب آقای دکتر سخاوت، رئیس دانشکده چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز و برنده عنوان «بازی جدی سال 1398» برای بازی تیزران، جناب آقای دکتر حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دبیر جایزه بازیهای جدی و جناب آقای سپهر ترابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه بازینامه به عنوان مجری نشست به میزبانی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص بازیهای جدی پرداختند.
جزئیات این جلسه را میتوانید از اینجا مشاهده کنید.
با توجه به مباحث مطرح شده، اولویتهای پژوهشی زیر در حوزه بازیهای جدی اعلام میشوند:
- ماهیتشناسی بازیهای جدی
- بررسی اصول فنی ویژه طراحی بازیهای جدی همچون زیباییشناسی بازیها و طراحی تجربه کاربری با تمرکز بر سرگرمسازی مخاطب حین القای هدف جدی
- مطالعه موردی طراحی و ارزیابی استفاده از بازیهای جدی در حوزه آموزش، تبلیغات، فرهنگسازی، بهداشت و درمان و…
- سازوکار تجاریسازی و مکانیکهای پولسازی از بازیهای جدی
- نحوه درگیرسازی رسانهها و سایر نهادهای مرتبط در ترویج مصرف بازیهای جدی
- تحلیل روندهای اقتصادی و پژوهشی حوزه بازیهای جدی در ایران و جهان
- نقش و نحوه تعامل دولت، دانشگاه و صنعت برای رشد بازیهای جدی
دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهشها در این حوزه اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزههای مرتبط مانند مدیریت ورزشی، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاستگذاری فرهنگی و… دعوت به عمل میآورد که در مسیر حل مشکلات صنعت بازی، با سایر فعالان این اکوسیستم همراه شوند. برای ارائه پیشنهادات با ایمیل دایرک به نشانی research@ircg.ir در تماس باشید.