Landscape 2015

This report is focusing on the pattern of gaming in different countries and compare that between Iran and USA, Canada, Spain, Germany, France, U.K., New Zealand, and Australia.

بازینمای ۱۳۹۴ دایرک (فارسی)

این بازینما به زبان فارسی و برای معرفی صنعت بازی‌های دیجیتالی کشور تهیه گردیده است. اطلاعات پیش رو، مستخرج از پیمایش کشوری ۱۵۰۰۰ نفری...

مصاحبه با حامد نصیری در رابطه با اقتصاد بازی‌های دیجیتال

گردش مالی بازی‌های موبایلی یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه کسب‌وکار صنعت بازی دیجیتال محسوب می‌شود.

«کلش آو کلنز: منفور محبوب»

این ویدئو را از دست ندهید! اطلاعاتی در مورد یک بازی موبایلی که ایرانی‌ها تا پایان سال ۹۵ برای آن ۱۳۲ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

مصاحبه با سید محمدعلی سیدحسینی در رابطه با آمار مصرف بازی...

اطلاعات جمعیت‌شناختی بازیکنان بازی‌های دیجیتال در کشور یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل توجه در خصوص مخاطبان این صنعت است.

موفقیت پژوهشگران دایرک در همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی

مقاله پژوهشگران دایرک در همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به عنوان برگزیده ویژه معرفی شد.

شماره چهارم: بازی‌های دیجیتال و سلامت

شماره چهارم ماهنامه مطالعات بازی به موضوع سلامت و بازی‌های دیجیتال به عنوان حوزه‌ای جدید و جذاب می‌پردازد که بخش بزرگی از مخاطبان آن از جامعه پزشکان و توان‌درمانگران هستند. نقش اصلی را در ماهنامه چهارم کنسول های بازی ایفا می‌کنند که امروزه با افزودن به قابلیت های خود، دیگر از دستگاهی سرگرم کننده صرف به ابزاری برای توانبخشی، درمان دیابت، اوتیسم و اختلالات حرکتی تبدیل شده‌اند.

پدیده سال، منفورِ محبوب

این گزارش به بررسی آماری علل موفقیت بازی کلش آو کلنز (Clash of Clans) در ایران می‌پردازد. منفورِ محبوب، عنوانی به حق برازنده برای بازی «کلش آف کلنز » است؛ پدیده‌ای که توسط شرکتی فنلاندی به‌نام «سوپرسِل» تولید شده است.

شماره سوم: بازی‌های دیجیتال و اعتیاد

در شماره سوم ماهنامه مطالعات بازی با موضوع اعتیاد به بازی‌های دیجیتال به عنوان موضوعی علمی و قابل مطالعه و نیز اصطلاحی عامیانه آشنا می‌شویم که بدون مطالعه آن، شاید هرگز دیدگاه مطلوبی نسبت به واژه اعتیاد در فضای دیجیتال به ویژه بازی را نتوانیم درک کنیم.

بازی‌های ایرانی در بازار جهانی

مجموعه بازی‌های ایرانی در بازار جهانی آمارهایی در زمینه صادرات بازی‌های دیجیتال ایرانی در بازارهای دیجیتال بین‌المللی ارائه می‌دهد که نسبتاً کم اما در حال رشد است. این بازی‌ها اغلب به صورت جهانی و از طریق معروف‌ترین فروشگاه‌های دیجیتال عرضه بازی دنیا در معرض فروش قرار گرفته‌اند.