رویداد سیگپ (SeGaP_ جایزه بازی‌های جدی)

معرفی رویداد سیگپ (SeGaP _جایزه بازی‌های جدی)

مقدمه در عصر فناوری‌های نوین، بازی‌های دیجیتال دیگر صرفاً ابزار سرگرمی نیستند؛ آن‌ها به یکی از مؤثرترین ابزارهای آموزش، فرهنگ‌سازی و درمان تبدیل شده‌اند. بازی‌های...
طراحی روایت شخصیت‌محور در بازی‌های دیجیتال: یک مرور گسترده

طراحی روایت شخصیت‌محور در بازی‌های دیجیتال: یک مرور گسترده

مقدمه روایت شخصیت‌محور در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در شکل‌دهی تجربه‌های احساسی، معنادار و تعاملی در بازی‌های دیجیتال شناخته می‌شود. این نوع...
تأثیر مکانیک‌های تصمیم‌گیری اخلاقی در بازی‌های ویدئویی بر هوش اخلاقی بازیکنان

تأثیر مکانیک‌های تصمیم‌گیری اخلاقی در بازی‌های ویدئویی بر هوش اخلاقی بازیکنان

مقدمه: بازی‌ها فراتر از سرگرمیبازی‌های ویدئویی امروز دیگر تنها یک سرگرمی ساده نیستند؛ آن‌ها محیطی تعاملی و پویا فراهم می‌کنند که بازیکن را مستقیماً...
همگرایی اقتصادهای دیجیتال: تحلیلی جامع از نقش رمزارز و بلاک‌چین در صنعت بازی‌های ویدئویی

همگرایی اقتصادهای دیجیتال: مطالعه‌ای جامع پیرامون رمزارز در صنعت بازی‌های ویدئویی

مقدمه اقتصاد دیجیتال در دهه‌ی اخیر شاهد یکی از عمیق‌ترین تحولات خود بوده است؛ تحولی که از ادغام دو حوزه ظاهراً متفاوت شکل گرفته...
بازی‌های لاوکرفتی: زندگی پس از مرگ هیولاها در پلتفرم استیم

بازی‌های لاوکرفتی: زندگی پس از مرگ هیولاها در پلتفرم استیم

امروز میراث لاوکرفتی در فرهنگ‌عامه در دنیای مشترک اسطوره‌ی کتولهو و در شمایل‌شناسی هیولاهای آن جای دارد. این مقاله به‌جای تلاش برای شناسایی قطعیِ...
گزارش رویداد ویژه بانوان در گیمینگ و توسعه بازی

رویداد مخصوص بانوان در گیمینگ و توسعه بازی

مقدمه صنعت گیمینگ در جهان امروز به یکی از پررونق‌ترین حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده و بانوان در این مسیر نقشی پررنگ و اثرگذار...
«در خانه بودن» در بازی‌های ویدئویی:خانه‌های دوم، مخاطبان و زیبایی‌شناسی

«در خانه بودن» در بازی‌های ویدئویی:خانه‌های دوم، مخاطبان و زیبایی‌شناسی

یک فضای مجازی بیش‌ازحد ملایم، شدیداً کنترل‌شده و ایده‌آل‌شده ممکن است به‌عنوان نوعی آرام‌سازی فریبنده، روستایی و کودک‌پسند تلقی شده و چیزی شبیه به...
گزارش جامع اندازه، سهم و رشد تبلیغات موبایلی (۲۰۲۵)

اندازه، سهم و رشد بازارتبلیغات موبایلی گزارش (۲۰۲۵)

مقدمه بازار تبلیغات موبایلی در دهه اخیر تنها یک روند رشد ساده را تجربه نکرده، بلکه به‌طور کامل فضای تبلیغات دیجیتال را بازتعریف کرده است....
بنچمارک جهانی بازی‌های موبایلی ۲۰۲۵ (GameAnalytics)

بنچمارک جهانی بازی‌های موبایلی ۲۰۲۵(GameAnalytics)

مقدمه چرا بازی‌های موبایلی مهم‌اند؟ امروز تقریبا همه‌ی ما روی گوشی‌های خود بازی داریم، از بازی‌های ساده‌ی پازلی گرفته تا رقابت‌های چندنفره‌ی آنلاین. این صنعت آن‌قدر...

گزارش نمای دور، بازی‌های ویدئویی هیبرید کژوال

رشد و تحول بازی‌های موبایل در عصر گوشی‌های هوشمند مقدمه با گسترش گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی در دهه اخیر، بازی‌های موبایل به بخشی جدایی‌ناپذیر از...