در راستای توسعه همکاریها برای تقویت مبانی نظری حوزه بازیپژوهی، دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای روزهای ۳۰ بهمن و ۱ اسفند ششمین کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» را برگزار خواهند کرد و قرار است این رویداد در این دوره نگاهی ویژه به پژوهشهای مرتبط با بازیهای رایانهای؛ از کودکی تا سالمندی داشته باشد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» بر اساس برنامهریزیهای انجام شده و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای رفت وآمد، بهصورت آنلاین برگزار میشود.
دانشگاه اصفهان امسال و در ششمین دوره برگزاری این کنفرانس، همراهی و همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای را به عنوان برگزارکننده و در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر برپایی این کنفرانس به منظور توسعه مطالعات بازی خواهد داشت. در این دوره بنیاد ملی بازیهای رایانهای علاوه بر حمایتهای معنوی و محتوایی از این رویداد همچون همکاری در برپایی نشستهای تخصصی ملی و بینالمللی، جوایزی را برای مقالات منتخب در حوزه «کودکان و بازیهای دیجیتال» در نظر گرفته است و علاوه بر این مقالات منتخب این حوزه در قالب مجموعه مقالات به انتشار خواهند رسید.
ششمین کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» امسال نیز از حمایت نهادهای معتبرعلمی، فرهنگی و اجتماعی سود میبرد که مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) نیز یکی از حامیان این رویداد پژوهشی صنعت بازی کشور است.
اتفاق ویژه دیگر اینکه به شکل خاص، جایزه ویژه معاونت پژوهش بنیاد برای کاربردیترین مقاله پذیرفته شده کنفرانس برای اکوسیستم بازیهای دیجیتال در ایران در نظر گرفته شده است.
مقالات پژوهشی ارائه شده در این کنفرانس در معتبرترین پایگاههای نمایهسازی کشور به پژوهشگران دیگر عرضه خواهد شد و امکان چاپ نسخه گسترشیافته مقالات برتر کنفرانس در مجلات علمی معتبر و مورد قبول وزارت علوم وجود خواهد داشت.
بازیپژوهان، بازیسازان، صاحبان دانش و فن، مدیران اجتماعی و فرهنگی و کلیه علاقهمندان و صاحبنظران با ارائه مقاله و محصولات میتوانند از امکان ارتباط با پژوهشگران و سرآمدان صنعت بازیسازی داخل و خارج کشور نیز استفاده کنند.
بر اساس اعلام دبیرخانه رویداد از پژوهشگران برتر کنفرانس در حوزههای مختلف، حمایتهای متنوعی از چاپ مقالات در ویژهنامهها تا حمایتهای مالی جهت تکمیل تحقیقات صورت میگیرد.
سابقه برگزاری کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» در دانشگاه اصفهان به سال 1394 برمیگردد. رویدادی که با هدف جهتدهی به پژوهشهای حوزههای مختلف مرتبط با بازیهای رایانهای برای اولین برگزار شد و در ادامه با راهاندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و آزمایشگاه سرگرمیهای جدی، قدم در راه تقویت زیرساختهای پژوهش، آموزش و کارآفرینی در این حوزه استراتژیک و ثروتآفرین گذاشت.
خوب است بدانید بنیاد ملی بازیهای رایانهای امسال همکاری دیگری نیز با دانشگاه اصفهان در خصوص برگزاری یک رویداد مهم در حوزه صنعت بازی دارد و آن برپایی هکاتون بازیهای جدی سال 1399(رویداد بازیسازی 3 روزه) است. هکاتون امسال با موضوع «مهارتهای زندگی: مواجهه با همهگیری بیماریها» به غیر از تهران و تبریز، در شهر اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان نیز برگزار خواهد شد.
اگر برای ارسال مقاله به رویداد علمی و پژوهشی علاقهمند شدهاید، فقط تا 30 آذرماه 1399 فرصت دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محورهای کنفرانس و نحوه ارسال آثار نیز اینجا کلیک کنید.