به دلیل اهمیت تجاریسازی و درآمدزا نمودن بازیهای جدی و خلا ناشی از این موضوع در حوزه بازیهای جدی، طه رسولی مدیر برنامه شتابدهی آواگیمز با این رویکرد به سخنرانی پرداخت. رسولی آموزش مناسب، تولید بهینه و تجاریسازی صحیح را سه رکن اصلی شکلگیری یک صنعت سالم معرفی نمود. وی بیان نمود که اکوسیستم بازیسازی در ایران سالهاست که برای تبدیل شدن به صنعت در کنار صنعت بازی دنیا تلاش میکند؛ اما به خاطر عموما جوان بودن نیروی انسانی و وارد نشدن دانش از دیگر رشتهها، در هر سه این ارکان دچار مشکل است. وی همچنین عنوان کرد که در چند سال اخیر تمرکز زیادی روی مقوله آموزش صورت گرفته و دورههای آموزشی تخصصی با کمک کارشناسان داخلی و خارجی برگزار شده است. همچنین در چند سال اخیر با رواج ادبیات کارآفرینی در حوزههایی که رویکرد استارتاپی دارند، بحثهای تجاریسازی و درآمدزایی اهمیت زیادی پیدا کرده است. با این حال در مهمترین رکن یک صنعت که تولید بهینه است همچنان دچار مشکلات پایهای هستیم. به نظر میرسد مقوله تولید در اکوسیستم بازیسازی نیاز به تزریق دانش و تجربه از حوزههای دیگر دارد که برای شرایط خاص کشور و نیروی انسانی باید بومیسازی شده باشد.