شماره: 12
موضوع محوری: بازیهای دیجیتال و هوش مصنوعی
صاحب امتیاز: بنیاد ملی بازیهای رایانهای
مدیرمسئول: فرزانه شریفی
سردبیر: سید محمدعلی سیدحسینی
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 4.0 مگابایت
قیمت: 9,000 تومان
معرفی این شماره:
بازیهای دیجیتال و هوش مصنوعی، عنوان دوازدهمین ماهنامه «مطالعات بازی: دریچه» است. میتوان گفت که بازیهای دیجیتال از همان ابتدای پیدایش، بخشی از زمینه تحقیقات هوش مصنوعی بودهاند. در بازیهای دیجیتال، هوش مصنوعی معمولا در شخصیتهای غیر قابل بازی (NPC) کاربرد دارد و در واقع شبیهسازی هوش این شخصیتها در بازی است. اصطلاح هوش مصنوعی بازی، اغلب، به مجموعهای وسیع از الگوریتمهایی که مشتمل بر تکنیکهای تئوری کنترل، رباتیک، گرافیک رایانهای و علوم رایانه است، اطلاق میشود. جلوه هوش مصنوعی در بازیهای دیجیتال اغلب در بازیهای استراتژی خصوصا بازیهای استراتژی بلادرنگ قابل مشاهده است. هدف هوش مصنوعی، نزدیک نمودن رفتار و پاسخ یک سیستم رایانهای به الگوهایی است که انسان براساس آنها رفتار میکند و پاسخ میدهد. گاه سیستمهایی طراحی میشوند که قدرت تجزیه و تحلیل آنها از انسان بیشتر است ولی باز از الگوهای ما استفاده میکنند.
فهرست مطالب:
– مروری بر پژوهشهای برتر
– معرفی مقالات پر استناد
– معرفی کتابهای برتر
– معرفی رساله و پایاننامه
– اطلاع نگاشت
– معرفی پژوهشگران برتر
– معرفی مجلات علمی برتر
– معرفی کنفرانسهای علمی برتر