سلسله گزارشهای دایرک برای بررسی بازیهای ایرانی همواره با این هدف اصلی صورت گرفته است که تجربه نمونههای موفق برای الگوبرداری تیمهای جوانتر به یادگار بماند. در این میان، کوییز آو کینگز یکی از نمونه تیمهای ایرانی است که نه صرفا در حوزه بازی؛ بلکه در اکوسیستم استارتاپی کشور از مصادیق مثالزدنی مقیاسپذیری، توسعه و رشد پایدار محسوب میشود.
اکنون که در روزهای جشن پنج سالگی این بازی هستیم، آنچه از این بازی مشاهده میشود با آنچه در ابتدای کار شکل گرفته بود، تقریبا به جز فضای کلی گرافیکی، هیچ مشابهتی ندارد و همچون کودکی که رفتهرفته رشد کرده باشد، به بلوغ رسیده است.
این سطح از بلوغ و تکامل جز با تلاش برای نوآوری و حفظ وفاداری کاربران از طریق زنده نگهداشتن فضای رقابتِ سالم امکانپذیر نبوده است. به درستی میتوان کوییز آو کینگز را به حسب تلاش شبانهروزی تیم تولیدکننده آن «بازیِ زنده» خواند.
در مسیر تدوین این گزارش تلاش شد تا با نگاهی به آنچه در گزارش قبلی تحت عنوان «کوییز آو کینگز: پدیده اجتماعی» در سال 1396 منتشر کردیم، از ارائه آمار توصیفی فراتر برویم و با نگاهی به ساختار استراتژیک این استودیو، بیشتر به داستان رشد و موفقیت آن بپردازیم.
در این گزارش به صورت جدی به مطالب زیر پرداخته شده است:
-اطلاعات مربوط به کاربران فعال بازی: اطلاعات جمعیت شناختی، متوسط کاربران فعال روزانه، کاربران فعال ماهیانه، روند تغییر تعداد کاربر فعال روزانه، شاخص چسبندگی، نرخ نگهداشت، اطلاعات مربوط به برندها و دستگاههای محبوب و …
-اطلاعات مربوط به میزان دست و زمان بازی شده مانند: مجموع دست بازی شده، تعداد متوسط دست بازی شده در هر روز، متوسط تعداد دست بازی شده برای هر کاربر در هر روز، مجموع مدت زمان صرف شده، متوسط مجموع مدت زمان صرف شده در روزهای هر فصل و …
-بررسی عوامل موفقیت کوییز آو کینگز با استفاده از مدل گرنت: شناسایی منابع و قابلیتهای منحصر به فرد استودیو کوییز آو کینگز
کاربر گرامی
شما به این بخش دسترسی کامل ندارید. برای تهیه این گزارش از لینک زیر استفاده کنید. همچنین با ارتقا عضویت میتوانید از خدمات مختلف سایت و امکان دریافت کدتخفیف برای تهیه گزارشهای دایرک بهرهمند شوید.
برای ارتقا عضویت از لینک زیر استفاده کنید
برای خرید گزارش از لینک زیر استفاده کنید.