موضوع محوری: گزارش جایزه بازیهای جدی 1399
تعداد صفحات: 44
حجم فایل: 9.12 مگابایت
قیمت: رایگان
معرفی این گزارش:
چهارمین دوره از رویداد جایزه بازیهای جدی، با هدف تحقیق، تولید و ترویج بازیهای جدی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی در روزهای سوم و چهارم دیماه به صورت آنلاین برگزار و تمامی برنامهها از بستر آپاراتگیم بهصورت زنده پخش شد. در روز اول در مجموع 1.132 نفر و در روز دوم 693 نفر این رویداد را تماشا کردند. در این دوره با نگاهی کلانتر نسبت به سرگرمیهای هدفمند، علاوه بر بازیهای دیجیتال، این رویداد حامی سایر سرگرمیهای جدی همچون بازیهای رومیزی، بازیوارسازی و شبیهسازها بود.
رویداد امسال در قالب سه رویداد مجزا شامل جشنواره بازی جدی سال 1399، هکاتون بازیهای جدی 1399 و سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی 1399، برگزار شد. جایزه بازیهای جدی 1399 همچون ادوار گذشته، با بیش از 700 میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاریسازی و ایجاد شبکه بزرگی از حامیان و همکاران، فرصتی برای مشارکت در رشد بازیهای جدی در کشور فراهم آورد.
- در بخش جشنواره بازی جدی سال 1399 از مجموع 75 آثار ارسالی، 6 اثر به فینال راه یافتند که در روز فینال بعد از ارائه آنلاین برای داوران، بازی جدی سال انتخاب شد.
- بخش سمپوزیوم بازیهای جدی 1399 با 6 سخنرانی اساتید بینالمللی، مصاحبه با مدیران و سرپرستان آزمایشگاههای برتر ساخت بازی جدی و ارائه مقالات شفاهی برگزار شد.
- بخش هکاتون بازیهای جدی 1399 در تاریخ 19 الی 21 آذرماه برای اولین مرتبه بهدلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی بهصورت آنلاین بر بستر دیسکورد برگزار شد. این رویداد به شکل همزمان علاوه بر تهران، با میزبانی تبریز و اصفهان به نمایندگی از بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با حضور آنلاین منتورهای پزشکی، روانشناسی و فنی برگزار شد. شرکتکنندگان هکاتون با انتخاب یکی از موضوعات «پیشگیری از ابتلا به کرونا»، «مراقبت از بیماران کرونایی» و «سبک زندگی در دوران کرونا» و با حمایت مادی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تیمهای حاضر در استان خود به رقابت پرداختند،
در اختتامیه رویداد جایزه بازیهای جدی 1399 از برندگان هر سه بخش تقدیر و جوایز به برندگان اهدا شد.
گزارش حاضر مروری است بر آنچه که در چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی گذشت: