بازی ایرانی آمیرزا: هنر عامه‌پسند بودن

0
1314
بازی آمیرزا از جمله مثال‌هایی است که می‌تواند در پاسخ به جمع کثیری از باورهای نادقیق ارائه شود. می‌پرسند مگر بازی برای کودکان نیست؟ بازی آمیرزا اتفاقا مخاطب میانسال و حتی کهنسال را بیشتر درگیر می‌کند. می‌پرسند مگر بازی‌های ایرانی هم مخاطب دارند؟ بله! بازی آمیرزا میلیون‌ها مخاطب داشته و از این حیث رکورد بسیاری از بازی‌های پرطرفدار غیرایرانی را شکسته است. می‌پرسند مگر کسی با بازی ایرانی پول هم درمی‌آورد؟ و باز پاسخ این است که آمیرزا یک نمونه موفق درآمدزایی از بازی‌های موبایلی است. در عین حال باور نادقیق دیگری در مورد این بازی و سایر مثال‌های موفق وجود دارد و آن اینکه ساخت چنین بازیِ کلماتی، ساده است. آنچه هدف اصلی از تدوین این گزارش بوده، پاسخ به همین سوال و مروری بر تلاش‌های صورت گرفته توسط استودیو نردبان اندیشه فردا است تا باری دیگر تاکید شود تولید، توسعه و زنده نگه‌داشتن یک بازی با حجم وسیعی از مخاطبان در گروه‌های سنی متفاوت کار ساده‌ای نیست. در واقع، «عامه‌پسند بودن» هنر است و اعضای این تیم هنرمندانه به آن دست یافته‌اند.
در این گزارش  به صورت جدی به مطالب زیر پرداخته شده است:
-اطلاعات مربوط به کاربران فعال بازی: اطلاعات جمعیت ‌شناختی، متوسط کاربران فعال روزانه، کاربران فعال ماهیانه، روند تغییر تعداد کاربر فعال روزانه، شاخص چسبندگی، نرخ نگهداشت، اطلاعات مربوط به برندها و دستگاه‎‌های محبوب و … -اطلاعات مربوط به میزان دست و زمان بازی شده مانند: مجموع دست بازی شده، تعداد متوسط دست بازی شده در هر روز، متوسط تعداد دست بازی شده برای هر کاربر در هر روز، مجموع مدت زمان صرف شده، متوسط مجموع مدت زمان صرف شده در روزهای هر فصل و …
-بررسی عوامل موفقیت بازی آمیرزا با استفاده از مدل گرنت: شناسایی منابع و قابلیت‌های منحصر به فرد استودیو نردبان اندیشه فردا
کاربر گرامی شما به این بخش دسترسی کامل ندارید. برای تهیه این گزارش از لینک زیر استفاده کنید. همچنین با ارتقا عضویت می‌توانید از خدمات مختلف سایت و امکان دریافت کدتخفیف برای تهیه گزارش‌های دایرک بهره‌‌مند شوید. برای ارتقا عضویت از لینک زیر استفاده کنید برای خرید گزارش از لینک زیر استفاده کنید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here