درآمدی بر سیاست‌گذاری سواد رسانه‌ای

0
147 بازدید
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نویسندگان: شقایق کلی، آرین طاهری، صادق طلوع برکاتی، حامد نصیری
 

معرفی این کتاب:

آنچه در این کتاب می‌خوانید، درآمدی است بر ادبیات حوزه سیاست‌گذاری برای توسعه سواد رسانه‌ای که برای نهادهای مرتبط در زمینه بازی کاربرد تخصصی داشته و در عین حال با توجه به نزدیک بودن مباحث مدیریت محتوا، در سایر رسانه‌های مشابه نیز حائز کاربرد است. بر این اساس، در فصل اول این کتاب، گذری شده بر مفهوم سواد رسانه‌ای و اهمیت پرداختن به آن به عنوان یک موضوع چندسطحی و در فصل دوم تجربیات کشورهای مخلتف برای سیاست‌گذاری در این حوزه ارائه شده است. در نهایت در بخش آخر جمع‌بندی‌ای از مباحث مطرح شده ارائه می‌شود که می‌تواند مقدمه مناسبی برای اقدامات حاکمیتی در زمینه سواد رسانه‌ای باشد.

فهرست مطالب:

پیشگفتار اول (۷)

پیشگفتار دوم (۹)

بخش اول: بومی‌سازی سواد رسانه‌ای: بازاندیشی پیرامون یک ضرورت فرهنگی (۱۱)

درآمدی به اهمیت مطالعات رسانه در عصر حاضر

ما و مسئله سواد رسانه‌ای

شاخص‌های سواد رسانه‌ای و پویش جامع ارتقای سواد رسانه‌ای

آموزش و سنجش سواد رسانه‌ای

سواد رسانه‌ای ناظر به مخاطبان، کارورزان رسانه و سیاست‌گذاران رسانه

بخش دوم: اقدامات سیاستی کشورهای مختلف برای توسعه سواد رسانه‌ای (۳۳)

مقدمه

اقدامات سیاستی اروپا

اقدامات سیاستی آمریکا

اقدامات سیاستی کانادا

اقدامات سیاستی مالزی

اقدامات سیاستی سنگاپور

اقدامات سیاستی ترکیه

اقدامات سیاستی ژاپن

اقدامات سیاستی کره جنوبی

اقدامات سیاستی برزیل

جمع‌بندی (۷۵)

 

 


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید