معرفی این کتاب:
کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال» در 9 فصل روندهای اثرگذار بر صنعت بازی را مورد بررسی قرار داده و در هر فصل به یکی از موضوعات محوری که پیشبینی میشود بر آینده بازی در کشور اثرگذار باشد، پرداخته است. دو فصل نخست کتاب در سه بخش مختلف به بررسی روندهای اجتماعی-اقتصادی اختصاص یافته است.
فصلهای سوم تا پنجم کتاب به موضوع گسترش کاربردهای بازی در سایر حوزهها و فصلهای شش تا 9 نیز به تبیین و بررسی روندهای فناورانه میپردازد. هدف هر یک از فصلهای کتاب، ارائه معرفی اولیه، بررسی کاربردهای آن مبحث در حوزه بازی و مروری بر اقدامات انجام شده در کشور است تا مخاطب کتاب با تعاریف پایه هر یک از روندها آشنا شود.
فهرست مطالب:
– فصل اول: مروری بر وضعیت اشتغال در صنعت بازیهای دیجیتال
– فصل دوم: بازی به مثابه یک پلتفرم و هم آفرینی با کاربران
– فصل سوم: ورزشهای الکترونیک، تلاقی ورزش و بازیهای دیجیتال
– فصل چهارم: استریمینگ در بازیهای دیجیتال
– فصل پنجم: مفاهیم و کاربردهای بازیهای جدی
– فصل ششم: علوم اعصاب شناختی و بازیهای دیجیتال
– فصل هفتم: واقعیت گسترده و بازیهای دیجیتال
– فصل هشتم: ابر بازی و بازی ابری
– فصل نهم: بلاکچین و آینده بازیهای دیجیتال