آنچه در حال حاضر در بازار بازیها اتفاق میافتد و آنچه در آینده پیش خواهد آمد.
سال گذشته شاهد آن بودیم که بازار بازیهای دیجیتال با اولین رکود خود در بیش از یک دهه گذشته روبرو شد. ازآنجاییکه اکثر کشورهای جهان پس از چندین سال تعطیلی، با بازگشایی دفاتر کار و مدارس با برگشت سرگرمیهای زنده و واقعی بیشتری مواجه شدند زمان بازی کردن بازیهای رایانه شخصی و کنسول کاهش یافت. در مقایسه با سال ۲۰۲۱ میلادی، زمان کلی بازی کردن تقریباً ۱۵٪ کاهشیافته و پرداخت هزینهها نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. آنچه در ادامه میآید، توسط دکتر ریحانه رفیعزاده، پژوهشگر همکار دایرک ترجمه و تنظیم شده است.
آنچه در این گزارش خواهیم خواند:
بازار رایانههای شخصی و کنسولها در سال ۲۰۲۳
نکات مهم گزارش ۲۰۲۳
بازار بازیهای دیجیتال، پایدار و در حال رشد است.
درآمد بازار بازیهای رایانههای شخصی و کنسولها در سال ۲۰۲۲ به ۹۲.۳ میلیارد دلار رسید.
ایالاتمتحده و چین ۴۸ درصد از هزینههای رایانههای شخصی و کنسولها را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند.
بازار رایانههای شخصی و کنسولها بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ به میزان ۵.۸ درصد CAGR رشد کرد.
بازار بهطور قابلتوجهی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ از انتظارات ما بهتر عمل کرد.
تعداد بیشتری از ناشران AAA و AA فرنچایزهای اصلی خود را به مدلهای مبتنی بر خدمات اختصاص خواهند داد.
با فراوان شدن نیمههادیها، کنسولها بیشتر در دسترس خواهند بود.
بازار بازیهای رایانههای شخصی و کنسولها از استراتژیهای درآمدزایی ترکیبی استقبال خواهد کرد.