«الفباشی» بهترین بازی جدی سال ۱۴۰۲ شد

0
211
ششمین رویداد بین المللی جایزه بازی های جدی 34¿&v

جایزه بازی‌های جدی سال ۱۴۰۲ روز جمعه، ۸ دی‌ماه در میان جمعی از مسئولان، شرکت‌کنندگان، منتخبان و اهالی رسانه، شش سالگی‌اش را نیز پشت سر گذاشت تا انتظارها برای همه کسانی که در بخش‌های مختلف ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی شرکت کرده بودند به پایان برسد. با اعلام آرای داوری‌ها در هر سه بخش این رویداد، بهترین‌های هکاتون، جشنواره و سمپوزیوم ۱۴۰۲ معرفی شدند.


در رویداد امسال جایزه بازی‌های جدی که به میزبانی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، برندگان جوایز بنیاد و سایر حامیان در هر سه بخش انتخاب شدند و از برگزیدگان هر یک از این سه بخش تقدیر و جوایز آنها توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر، دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، حجت الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، دکتر مهدیه کرمی از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری، مرتضی بصارت‌دار، ابوالفضل سجادی، سیدمحمدعلی حمیدی آزاد از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهداء شد.

جوایز منتخبان هر ۳ بخش به شرح زیر است:

برندگان بخش سمپوزیوم ۱۴۰۲

در این بخش از ۵ مقاله برگزیده زیر تقدیر شد:

مقاله نوشته شده توسط: لیلا کاشانی وحید،آذین سلیمی، هادی مرادی، آرش فندرسکی و پریان ناصرنیا با عنوان:

Designing and Studying the Effectiveness of a Computer Musical Cognitive game “Musicobo” on Executive Functions of Children with High and Moderate Autism Spectrum Disorder

مقاله نوشته شده توسط:علی ثروت و حسام ساکیان محمدی با عنوان:

 Immersive Game Worlds: Using Deep Reinforcement Learning for Lifelike NPCs

مقاله نوشته شده توسط: سیدسینا معصومی، مرضیه مباشرامینی، محمدحسین اصغرپور با عنوان:

Analyzing Behavioral Patterns in the Serious Game ‘Twelve Minutes’: Insights from Iranian YouTubers

مقاله نوشته شده توسط: مرضیه باقری و مریم لوشانی با عنوان:

7.A Novel Framework for Developing Serious Games to Improve Inhibitory Control for Obesity Management

مقاله نوشته شده توسط: جواد راستی و یزدان قنواتی با عنوان:

8.Behneshan: An Educational Video Game Utilizing Image Processing and Machine Learning Techniques to Teach Persian Sign Language to Deaf Children

جوایز بخش شفاهی سمپوزیوم ۱۴۰۲

رتبه اول و مقاله برتر سال به لیلا کاشانی وحید،آذین سلیمی، هادی مرادی، آرش فندرسکی و پریان ناصرنیا برای مقاله اثربخشی بازی «موزیکوبو» برکودکان اوتیسم با عنوان:

Designing and Studying the Effectiveness of a Computer Musical Cognitive game “Musicobo” on Executive Functions of Children with High and Moderate Autism Spectrum Disorder

رتبه دوم این بخش برای مقاله نوشته شده توسط مشهید شهیدی و ریحانه رفیع‌زاده با موضوع تجاری‌سازی بازی‌های جدی با عنوان:

Analyzing the challenges of commercializing serious games in the field of health (a case study of games submitted in 2017-2022 in the serious games festival: SEGAP)

رتبه سوم برای مقاله‌ای با موضوع تقویت یادگیری نوشته شده توسط علی ثروت و حسام ساکیان با عنوان:

 Immersive Game Worlds: Using Deep Reinforcement Learning for Lifelike NPCs

منتخبان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در بخش بازی‌های منتخب جشنواره بازی جدی

  • بازی اول پرک کبوتر نامه‌رسان
  • بازی دوم ماهیاب
  • بازی‌های شایسته تقدیر
  • بازی به‌آگاه
  • بازی مهرآباد

منتخبان بخش توسعه و به‌روزرسانی

  • بازی راه ابریشم
  • بازی ذهن قوی

معرفی منتخبان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش بازی‌های منتخب جشنواره بازی جدی

  • در بخش دانشگاهی برای بازی بی‌سیم
  • در بخش بهترین به‌روز‌رسانی برای بازی راه ابریشم

معرفی منتخبان کانون پرورش فکری و کودکان و جوانان

  • بازی ماهیاب
  • بازی جستجوگر

جوایز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش جشنواره بازی‌های جدی ۱۴۰۲

  • رتبه اول و جایزه ۶۰ میلیون تومانی برای بهترین بازی سال، بازی الفباشی
  • رتبه دوم و جایزه ۲۵ میلیون تومانی برای بازی منتیله پو
  • رتبه سوم و جایزه ۲۰ میلیون تومانی برای بازی رومباخ
  • در این بخش از بازی برتر بخش بین‌الملل با عنوان Tale of Chak Chak نیز با جایزه ۱۵۰۰ یورویی اهدا شد.

برای این بخش وزیر فرهنگ مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را علاوه بر جوایز تعیین شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به هر سه بازی برگزیده بخش داخلی اختصاص داد.

جوایز بخش هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۲

  • برنده رتبه اول: تیم «مروارید» از استان بوشهر
  • برندگان رتبه دوم: تیم‌های «سپید» و «روهان» از استان‌های آذربایجان شرقی و همدان
  • برندگان رتبه سوم: تیم‌های «سدرا» و «آستریا» از استان‌های تهران و آذربایجان شرقی

همچنین در این رویداد از دکتر جواد راستی، رئیس مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بخاطر تلاش در جهت توسعه بازی‌های درمانی، دکتر هادی مرادی بخاطر تلاش برای توسعه بازی‌های شناختی و درمانی و دکتر عرفان افشار برای تلاش جهت ارتقاء عدالت آموزشی و آموزش کودکان مناطق محروم از راه دور در جهت  توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here