معرفی این بازینگاشت:
ورزشهاي الکترونیک یا Esports، گونهای از رقابت میان افراد است که از طریق بازیهای دیجیتال صورت میگیرد. این شاخه ورزشی در جهان به شکل چشمگیری در حال محبوب شدن بوده و روز به روز به تعداد ورزشکاران دیجیتال و تماشاچیان آن افزوده میشود. فروش بلیت، حق پخش، جذب تبلیغات و اسپانسرشیپ از مهمترین جریانهای درآمدی ورزشهای الکترونیک هستند که رشد سریع آنها موجب شده جذابیت این شاخه ورزشی بیش از پیش به چشم بیاید.
چهارمین دوره لیگ بازيهای رایانهای ایران در سال 1397 با عنوان IGL2018 با همکاري بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان عهدهدار برگزاری رویداد و شرکت مکعب به عنوان مجری مسابقات از تاریخ 6 شهریورماه تا 16 شهریورماه، به میزبانی برج میلاد تهران برگزار شد که در این میان برندهای ایرانسل، رانی، سامسونگ، فروشگاه پاسارگاد، مُدیسه و MSI، اسپانسر مسابقات بودهاند. این رویداد با استقبال بیسابقه ورزشکاران الکترونیک همراه بود و با بیش از 12 هزار بلیت ثبت شده، رکورد جدیدي را به دست آورد که با احتساب تیمهای 5 نفره حاضر برای رشته Counter Strike: GO در مجموع 12272 بلیت برای مسابقات مختلف آن به ثبت رسید. بازینگاشت حاضر مروری دارد بر مهمترین آمار و ارقام حاصل از این رویداد که با توجه به محدودیتهای موجود در گردآوري و دستهبندي داده، عمدتا متمرکز بر اطلاعات قابل ارائه از رشتههای مختلف مسابقه است. همچنین در برخی موارد، اعداد با هدف قرائت سادهتر گِرد شدهاند.