کافه بازار بر اساس دادههای خود رفتار کاربران را پس از شیوع کرونا تحلیل و در قالب اینفوگرافیک منتشر کرده است، طبق این دادهها:
- کاربران بازار از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۳۱۴ میلیون بار برنامه و بازی دانلود و بهروزرسانی کردند که ۳۳ درصد بیش از هفتههای قبل از آن بود.
- بر اساس بررسی تیم تحلیل داده کافهبازار، از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) تا نیمه فروردین، کاربران بازار ۶۵۰ هزار بار واژهها و عبارتهای مرتبط با کرونا را جستوجو کردند.
- نصب و بهروزرسانی برنامههای حوزه «درمان» نسبت به هفتههای پیش از آن (از ابتدای سال تا اول اسفند ۹۸) ۱۰۰ درصد رشد داشتند.
- همچنین برنامه رسمی ستاد مقابله با کرونا به رکورد یک میلیون نصب در یک روز رسید.
- در همین بازه، تماشای ویدیو در بازار ۷۴ درصد افزایش داشت و بیش از ۳,۵ میلیون دقیقه ویدیوهای آموزشی مرتبط با کرونا تماشا شد.
جزئیات بیشتر درباره افزایش استقبال از بازیها در دوران شیوع کرونا را در اینجا بخوانید.
کافهبازار به زودی گزارش تحلیلی سال ۹۸ از صنعت بازیها و برنامههای موبایلی را منتشر خواهد کرد.
دانلود اینفوگرافیک تحلیل رفتار کاربران بازار پس از شیوع کرونا: