مقدمه
در تحلیلهای رگرسیونی روی دادههای کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب رضایت کاربران و مشخص کردن ویژگیهای مؤثر در کسب امتیاز بیشتر از طرف کاربران پرداخته شده است. در این گزارش، با توجه به تغییر ساختار در دستهبندی ژانرهای بازی که از طرف کافه بازار صورت گرفته است به بررسی بخت کسب رتبهی خیلی خوب در میان ژانرها و همچنین، به معرفی بازیهایی با بیشترین میزان رشد در تعداد نصب فعال میپردازیم. به مانند گزارشهای گذشته، برای انجام این گزارش از مدل رگرسیون لوژستیک برای پاسخهای ترتیبی استفاده کردهایم. در این گزارش متغیرهای موجود بدون تغییر نسبت به گزارش قبل باقیمانده است.
همچنین بهمنظور بررسی دقیقتر دقت مدل با تقسیم دادهها به دو گروه دادههای آموزشی که شامل ۷۰ درصد دادهها میشوند و دادههای آزمایشی که باقی ۳۰ درصد داده را در برمیگیرند بهدقت تقریباً ۹۰.۲۶ درصدی مدل در اختصاص برچسب صحیح امتیاز تعدیلشده به بازیها میرسیم.
در این یادداشت از دادههای گردآوریشده از فروشگاه بازار در نیمه دوم خردادماه سال ۱۳۹۹ و مفهوم امتیاز تعدیلشده خیلی خوب مشابه با یادداشت اول استفادهشده است.
۱۰ بازی با بیشترین رشد بر اساس تعداد نصب فعال در فاصلهی زمانی نیمهی اول اردیبهشتماه سال ۱۳۹۹ تا نیمهدوم خرداد ۱۳۹۹ در جدول زیر خلاصه شده است.