اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه توانمندسازی بازی‌سازان

0
32

پیرو برگزاری سومین نشست گفتمان بازی در موضوع «سیر تکاملی حمایت از بازی­‌سازان در ایران» که با حضور جناب آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمدسازی، جناب آقای مهندس حسن مهدی اصل، مدیرعامل شرکت سورنا پردازش آریا، جناب آقای دکتر سید محمدعلی سیدحسینی، معاونت حمایت بنیاد ملی باز‌‌‌ ی‌­های رایانه‌­ای و جناب آقای مهندس علیرضا رنجبر شورابی، مدیرعامل شرکت نرم‌افزارهای تعاملی هنر نور و حرکت برگزار شد، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص تاریخچه، چالش­‌ها و راهکارهای حمایت از بازی­‌سازان در ایران پرداختند. در این نشست موضوعاتی در محورهای زیر به بحث و بررسی گذاشته شد:

  • کنکاش مفهوم حمایت از بازی‌سازی
  • تاریخچه و آسیب‌شناسی حمایت‌ از بازی‌سازی در ایران
  • منطق مداخله دولت در حمایت از بازی‌سازی
  • علل رشد ناکافی بازی‌سازی ایران
  • اولویت‌های حمایت از بازی‌سازان
  • وضعیت فعلی حمایت از بازی‌سازان

با توجه به مباحث مطرح شده، اولویت‌­های پژوهشی زیر در حوزه توانمندسازی بازی­‌سازان اعلام می­‌شوند:

  1. مطالعه تاریخی و مقایسه تطبیقی برنامه‌­های حمایتی از صنایع خلاق، فرهنگی و فاوا در ایران و جهان با تمرکز بر بازی­‌های دیجیتال
  2. اولویت­‌بندی ابزارها و سیاست­‌های حمایتی برای حمایت از اکوسیستم بازی­‌های دیجیتال در ایران
  3. ارائه مدلی برای سیاست­‌های ویژه حمایت از صادرات بازی­‌های ایرانی با توجه به شرایط بومی
  4. ارائه مدلی برای ارزیابی سیاست­‌های توانمندسازی در حوزه بازی­‌های دیجیتال در ایران

دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهش‌ها در این حوزه‌ اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزه‌های مرتبط مانند مدیریت ورزشی، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاست‌گذاری فرهنگی و… دعوت به عمل می‌آورد که در مسیر حل مشکلات صنعت بازی، با سایر فعالان این اکوسیستم همراه شوند. برای ارائه پیشنهادات با ایمیل دایرک به نشانی research@ircg.ir در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید